Само 2-3 моста са по стандарта за здравина на мантинелите

Булфото
share

Трябва спешно да започне подмяна на мантинелите по високите мостове и виадукти по магистралите, защото те не отговарят на изискванията и не биха спрели тежкотоварни превозни средства и автобуси. Това каза Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи, предаде Фокус.

Според Тодоров само два или три моста в страната отговарят на изискванията за устойчивост на мантинелите. „Такъв е мостът в град Бяла, където стана трагичният инцидент преди няколко години. В момента той е направен така, че отговаря на изискванията за безопасност. Всички останали виадукти по „Хемус” и „Тракия” и други мостове не отговарят на тези изисквания”, посочи Владимир Тодоров. Друго важно нещо за превенция на пътните произшествия е да се правят почивки, когато шофьорите тръгват на изморителни пътувания и да не се поставя краен срок за пристигане.

„Поставянето на краен срок за пристигане е много лошо, защото водачите постоянно гледат часовника, това ги кара да изпреварват, което в крайна сметка води до неразумни ситуации и до инциденти”, каза още Тодоров. Той призова водачите да не забравят, че коланите на задните седалки са задължителни. „В България една трета от загиналите са били пътници и ако те бяха с колани, броят на загиналите щеше да бъде много по-малък. В България загиват много хора и поради неправилно изпреварване. Това са двете основни причини – висока скорост и неправилно изпреварване”, заяви Владимир Тодоров. В участъците, където няма видимост, хората трябва да бъдат по-търпеливи и всеки да шофира разумно.

Водещи новини

Още новини