Потребителите на топлинна енергия могат да направят рекламации и допълнителен отчет в изравнителната сметка до 31 август

Pixabay
share

Рекламации (възражения) по отчета на показанията на уредите, допълнителен отчет на уредите и рекламации (възражения) по разпределението на топлинната енергия в изравнителната сметка за предходния отчетен период се извършват в срок до 31 август, според Наредбата за топлоснабдяването. След изтичане на този срок не се приемат нови рекламации (възражения) за преработване на изравнителната сметка. Евентуалните корекции след допълнителния отчет променят изравнителните сметки на всички в сградата, се посочва от "Топлофикация-София", предаде БТА.

От столичното топлофикационно дружество заявиха за БТА, че ако клиентът не е осигурил достъп на топлинния счетоводител да отчете потреблението му, също до 31 август има право да заяви отчет. След тази дата, ако не е осигурил достъп, му се начислява служебно сума за изразходвана в сградата енергия.

На основата на извършените отчети, потвърдени с подпис на  потребителите върху документа за главен отчет, се изготвят изравнителни сметки за всички потребители в сградата, като се преразпределя измерената за отчетния период топлинна енергия. В изравнителната сметка е отразена разликата между прогнозно начислените количества и реално консумираната от енергия в рамките на отчетния период. Задължение на топлинния счетоводител е да предостави изравнителната сметка в срок до 15 юли.

БТА припомня, че по данни на фирмата за топлинно счетоводство "Техем", 55 на сто от клиентите им в София имат право на суми, които да им бъдат възстановени. Най-много (22 на сто) от клиентите имат право да получат между 10 и 99 лева без ДДС. Право на възстановяване на суми в размер между 100 и 249 лв. без ДДС имат 16 на сто от абонатите. На 45 на сто от абонатите са начислени суми, които трябва да доплатят

Клиентите на „Топлофикация София” ще получат коригираните си изравнителни сметки

Водещи новини

Още новини