Нискотарифната авиокомпания Wizz Air отново остави наши сънародници да чакат самолет, този път на летището в Меминген, съобщиха потърпевши пред TravelNews.
Полетът за София е трябвало да излети днес сутринта в 9 часа, но до към 13 часа все още хората чакат на летището.
Нямаме информация за причините в закъснението, но ни дадоха по едно пакетче бисквити и вода, споделиха пътници.
От Wizz Air също не коментираха пред TravelNews случая. От летището в Меминген посочиха, че очакват полетът да бъде осъществен в 14:30 часа.
Това е пореден проблем с Wizz Air през последните два месеца, след като българи бяха оставени през юли на летищата в Катания, Бари и Франкфурт. Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ поиска в средата на август план за действие от авиокомпанията с превантивни мерки срещу закъсненията и отмяната на полети. Това стана ясно след среща между главния директор на ГД ГВА Анелия Маринова и представители на Wizz Air Hungary Ltd. По време на разговорите стана ясно, че от началото на 2023 г. досега в ГД ГВА са получени над 500 жалби от пътници на Wizz Air, а над 200 от тях не са били обработени от авиокомпанията. Само през месец юли 2023 г. на международните летища в България са регистрирани 38 отменени полета, а други 69 са изпълнени с повече от два часа закъснение.
По отношение на необработените над 200 жалби на пътници, представителите на авиокомпанията поеха ангажимент да разгледат всички. Те посочиха, че са идентифицирали грешка в информационната си система и поради това оплакванията не са получени. Двете страни се договориха още този месец да започнат редовни срещи, с цел навременен обмен на информация, както и да разгледат предложените в Плана коригиращи мерки за справяне със ситуацията на летищата.
Разследване срещу авиокомпанията има и от авиационните власти в Румъния.