Сдружението за достъпна и качествена храна се зае с проверки в различни градове в страната. Сред получените сигнали са такива с проблеми след консумацията на сладолед, царевица, палачинки, фалафели и други храни.
"Най-фрапиращо е нежеланието на персонала да издава касови бележки. Това е далеч от дейността на нашето сдружение, но това спъва работата. Така не можем да локализираме мястото на закупения продукт, който е предизвикал дискомфорт и от който се оплакват потребителите. Има нежелание да се разбере, когато се изиска касова бележка", каза председателят на сдружението Андрей Велчев в предаването "България сутрин".
В последните седмици са направени проверки на търговски обекти за хранителни продукти на главните улици във Варна и Велинград, но също и в курортните комплекси Албена и Св. Св. Константин и Елена. Варна и Велинград са избрани заради хибридния им характер - те са едновременно големи градове и в същото време са курорти. Това, за което се следи при проверките, е основно дали продавачът спазва хигиена.
"Не е много приятно, когато си представим какво е правил този човек преди секунди – дали е пушил, дали е пипал телефона си", посочи Велчев и добави, че сдружението опитва да подпомогне институциите.
Той заяви, че проблеми с хигиената има и в магазините за хранителни стоки, като даде пример с обект в Котел, където на топлата витрина имало мухи. Обяснението било, че е изтекъл договорът с фирмата, която се бори с насекоми. Често срещани случаи са и липсата на найлонови ръкавици при печивата.
По думите на Велчев констатираните проблеми при съхранението и продажбата на царевицата са в това, че продуктът през целия ден е изложен на слънце. Има и констатирани случаи, при които сместа за палачинки на подвижен щанд стояла непосредствено до котлона за правене на палачинките, а не в хладилника.
"Продавачите на бързи и вкусни продукти да си взимат бележка – туристите се сменят, потока го има, но трябва и клиентите да се върнат", подчерта Велчев пред Bulgaria ON AIR.
Той поясни, че като клиенти лесно можем да се ориентираме в това дали продуктите на един щанд са качествени – времето, за което се задържаме на опашката, е достатъчно, за да преценим дали да изчакаме да вземем продукта си, или не. "Никой не би желал да изпитва дискомфорт от поетата от него храна", допълни гостът.
"Хората са много по-активни и вече обръщат внимание на своето здраве. Проверките не са спирали и призоваваме хората да да подават сигнали - не само към нас, но и към институциите", каза още Андрей Велчев.