Преносимостта на номера е основната спънка пред клиентите на мобилните оператори

share

Спънките в процедурата за преносимост на номера остава основното нарушение, което мобилните оператори допускат спрямо потребителите си.

За първите шест месеца на годината Комисията за регулиране на съобщенията е съставила 227 акта, съобщи председателят й Никола Колев в Русе, където се състоя приемна за потребители на телекомуникационни услуги. От тях 196 са свързани с преносимост на номера.

От миналата година процедурата за преносимост на номера е значително облекчена. Въпреки това някои оператори в отделни офиси създават пречки на клиентите с желанието си да ги задържат, обясни Колев.

Размерът на санкцията, която може да бъде наложен за такова нарушение, е от 5000 до 60 000 лева.

Жалбите, които са постъпили за първите шест месеца, са много повече от актовете- 2697 граждани са се оплакали в Комисията за регулиране. Само 901 от жалбите са били обект на проверка, тъй като останалите не са в компетенциите на КРС и са били пренасочени към други институции.

Сред другите най-честите проблеми, посочени в жалбите, са начисляване на неустойки при автоматично подновяване на договор, начислени високи сметки, предлагане на потребителите да вземат "подарък" като лоялен клиент - телефон, и мислейки, че подписват приемо-предавателен протокол, парафират договор за ползване на
мобилни услуги.

За миналата година са били издадени наказателни постановления за сумата от близо 17 млн. лева, като голяма част от санкциите са били наложени на трите мобилни оператора, уточни Колев.

Водещи новини

Още новини