Важно е да се разграничи Спешна медицинска помощ и Търсене и спасяване. Такава дейност за търсене и спасяване ще бъде поверена на правителствения авиоотряд, но това е платена дейност – спешната медицинска помощ се финансира от държавата, но търсене и спасяване е нормално да бъде платена. Това заяви пред медии служебният вицепремиер по икономическата политика и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев.
„Процедурата за т.нар. сух лизинг е в срок. Надявам се да има оферти и България да осигури хеликоптери, за да започне тази дейност. 16 февруари е крайният срок за офертите. На 17 ще знаем има ли подадени оферти. Сухият лизинг е за около 1 млн. евро“, обяви той.
„Хеликоптерът на Мариян Боновски няма право да лети, той не е правоспособен да лети, нямаме данни той да е свалил телата от Пирин. Това са въздушни джигити. Това е като да управляваш кола без табели, без годишен технически преглед. Този полет е негларементиран. Тече разследване, след проверката ще се предоставят данни на прокуратурата“, заяви министърът.
„При Спешна медицинска помощ е безплатно, а при Търсене и спасяване трябва да бъде заплатено. Имайте предвид, че такъв полет може да струва 10 хиляди лева. Не може на всеки, решил да ходи в планината, да му пращаме хеликоптер с парите на данъкоплатците. Ако това е включено в застраховката му, ще бъде извършено“, категоричен е той.
„Стартирали сме преговор, подготвена е позиция. Не говорим за въглищните централи, а модификация и промени в някои от проектите, тъй като някои от тях са неразумни, като например проектът за батериите – няма такива мощности в цял свят. Като цяло сектор енергетика искаме да бъде формулиран по начин, който да отговаря на програмата RЕPowerEU“, коментира той казусът с въглищните централи.
„За мен е странно как от ТОЛ са събрани само 323 млн. лв. За мен системата не работи добре, трябва да се преразгледа, тъй като не работи ефективно“, каза още той.