След като част от институциите в държавата най-после обърнаха внимание на масираната инвазия на реклами на онлайн залагания по телевизиите, браншът премина в отбрана и обеща да намали облъчването на зрителите, в това число и на децата.
Хазартните компании, които работят в България, са готови от 2023 г. да спрат да съобщават в рекламите си размера на джакпота, на бонусите, както и да рекламират награди като автомобили и т.н. Условието е държавното тото също да спре да рекламира джакпотите си. Това съобщиха от Българската гейминг асоциация на дискусия за хазарта в Съвета за електронни медии.
Забраната ще важи както за радиа и телевизии, така и за външната реклама. Представителите на асоциацията се съгласиха, че бумът на телевизионни реклами на онлайн хазарт е изключително голям, но според тях тези реклами са нужни, защото в противен случай хората ще се насочат към нелицензирани букмейкъри.
Браншът е готов след Нова година да спре да рекламира в телевизии преди 18 часа. Изключения обаче ще се допускат, когато в ефира се излъчват спортни състезания. Освен това букмейкърите обещават да включват призиви за отговорно залагане във всяка реклама в ефира или на билбордове. В телевизионните клипове пък няма да участват мъже и жени под 23 години.
Компаниите обещават да не постовят билбордове с реклама на хазарт в близост до училища. В бъдеще букмейкърите обещават още да спрат да работят с фирми, които разпространяват агресивни призиви за залагания като "заложи сега", "няма време", "играй" и т.н. Пак за бъдещето е оставен и ангажимент хазартът да не се представя като възможност за решаване на лични, финансови, образователни и други проблеми.
Това ще се случи с приемането на правила за саморегулация, които БГА ще приеме и ще следва, обеща шефът ѝ Владимир Доков.
Ние сме съгласни, че трябва да се сложат регулации, затова се семосезирахме, обобщи той.