През 2022 г. 52,5 на сто от българите пазят в домакинството си електронни устройства (мобилен телефон, смартфон, лаптоп, таблет и настолен компютър), които вече не използват, а 22,2 на сто ги продават или подаряват. В пункт за събиране и рециклиране на електронни отпадъци предават старите си устройства 6,2 на сто от хората, съобщи Националният статистически институт.
При покупка на мобилен телефон, смартфон, таблет или настолен компютър 13,7 на сто от хората смятат за важни екологични характеристики на устройството, като енергийна ефективност, възможност за удължаване на живота чрез покупка на допълнителна гаранция или екодизайн. За по-голямата част от потребителите (62 на сто), определяща е цената, а за 42,8 на сто са важни техническите характеристики (параметри на твърдия диск, скорост на процесора) на устройството.
През 2022 г. 87,3 на сто от домакинствата в България имат достъп до интернет в домовете си, което е с 3,8 процентни пункта повече в сравнение с предходната година.
79 на сто от хората на възраст между 16 и 74 навършени години използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично на работа, вкъщи или на друго място, а 61,2 на сто се възползват от ресурсите на глобалната мрежа по няколко пъти на ден, предаде БТА.
Потребителите най-често използват глобалната мрежа с цел комуникация, като 67,3 на сто посочват, че извършват телефонни или видео разговори по интернет (чрез приложения като Viber, WhatsApp, Skype, FaceTime, Messenger, Snapchat, Zoom, MS Teams, Webex), а 63,4 на сто участват в социални мрежи (Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, TikTok и др.).
През последните 12 месеца 26,4 на сто от хората използват глобалната мрежа за взаимодействие с административни органи и публични институции. При използването на предлаганите онлайн услуги от административни органи и публични институции жените са по-активни от мъжете - съответно 28,5 и 24,2 на сто.
През 2022 г. 23,9 на сто от хората пазаруват онлайн за лични цели, като за петгодишен период относителният им дял се е увеличил почти два пъти. Най-много са пазаруващите онлайн в Североизточния и Югозападния район - съответно 31,1 и 29,1 на сто, а най-малко - в Северния централен район - 14,8 на сто. Най-активни при закупуването на стоки и услуги по интернет са хората с висше образование (42,7 на сто), както и хората във възрастовата група 25-34 години (39,8 на сто). Жените пазаруват онлайн повече от мъжете - съответно 26 на сто и 21,8 на сто. В челната тройка на най-пазаруваните по интернет стоки и услуги са: дрехи, обувки и аксесоари - 81,3 на сто, услуги, свързани с настаняване (от хотели, туристически агенции, туроператори или от частни лица) - 30,5 на сто, спортни стоки - 30,4 на сто.