Още един ремонт, за който си казваме: „по-добре да не го бяхте правили“, се записа в аналите на софийската история.
Преди повече от 110 години майсторите са ги редили по-добре. Какво говоря… група деца със специални нужди щяха да ги наредят по-добре.
Много е забавно, че от фирмата казали: „Постарахме се доста, доста труд хвърлихме в тези участъци…“
Кои участъци? Къде е хвърлен трудът? По принцип ли? През годините ли? В училище ли? Къде? Защото на жълтите павета не е. А ако това е „много труд и старание“, защо тази фирма се занимава с ремонти? Кметицата на Готъм г-жа Fun-Duck-ова да не е обявила някаква социална програма в помощ на хора със специални нужди?
„Аз съм строител…“, вика, докато тупка с пластмасовата лопатка по пясъка.
„Да, ти си строител“, гали го кметицата по главата, „Изпий си сега хапченцата“.
…
Цитат:
„Оправданието за разместените павета в ремонтираната част е избраната технология, пише БНТ“.
Избраната технология не е ли избрана от строителя?
Да не му се е паднала нарисувана в късметче от кафето? И той, от немай къде, се насилил да я следва.
Или с други думи, нека преведем „обяснението“: „Оправданието за разместените павета в ремонтираната част е избраната технология“ се превежда ето така: „Избрахме скапана технология, сбъркахме и пр**бахме жълтите павета“.
Срещу 17 милиона лева обаче.
По стара традиция, има и оправдания с чакане дъждът да спре, че да го ремонтират.
„Има през последните два-три дни размествания на павета, което се дължи на това, че отстрани на ремонтираната зона и кръстовището има павета, които са с по-широки фуги. Това позволява известни премествания, но тъй като очаквахме дъждовни дни строителят ще влезе да си ги ремонтира, когато има три-четири дни хубаво време, най-вероятно от четвъртък“, заяви Ангел Джоргов, заместник-кмет по строителството.
Четвъртък? Дали да не изчакаме Меркурий да спре да е ретрограден? Или пролетта? Я, лятото – за по-сигурно.
А защо е пуснат неготов обект?
Защо струва 17 милиона лева? за 17 милиона очаквах да видя жълти павета до Пловдив поне. Магистрала от жълти павета. 17 милиона лева…
И също така, какво ще да значи това: „отстрани на ремонтираната зона и кръстовището има павета, които са с по-широки фуги“? ЗАЩО? ЗАЩО има павета, които са с по-широки фуги? Зам.-кметът има ли желание да обясни? Кой е контролирал изпълнението? Кой е казал, че е добра идея да се пусне обектът? Кой ще си купи нова къща, нова кола и ще иде на почивка на Малдивите?
Мхм… и кой ще плаща? Ние, кой. Ех, тия комисионни сладки.
Уж трябваше предизборно да се покажат, малко пиар, едно-друго, да лъснат имидж, а то… какво стана!
Така е – като ги научиш, че може съвсем през просото, накрая и предизборната кампания ще ти на*кат, и пиарския труд за имидж ще ти окалят.
„Постарахме се доста, доста труд хвърлихме в тези участъци, има действително локални измествания от спирачните усилия на автомобилите, които ще ги поправим и ще опитаме да ги стабилизираме“…
Всичко сме чували и от екипа, и от строителите на г-жа Fun-Duck-ова през годините: и дъждът ни е бил виновен, и снегът, и времето, всичко. И, разбира се, стандартното #HubavoE, но не е готово.
Но сега имаме и новодвайсе: спирачните усилия! Ама, колеги, защо тормозите строителите и кметовете с тия спирачки бе? Ще оставяте колите да си спират от само себе си, където спре – там.
„… ще опитаме да ги стабилизираме“… Демек: не обещават, ще опитат, пък дано стане. Има шанс. Фифти-фифти.
Явно 17 милиона са малко. Сто и седемнайсет е трябвало, тогава поне година щяха да издържат паветата, а не седмица.
Остава ми едно неприятно чувство, ама сигурно бъркам, де. Понеже ремонтите оставят обектите по-зле отколкото преди тях, отговорът на въпроса: „защо въобще го правихте?“ остава да е само един, а именно: „за да усвоиме едни пари“.
Ама сигурно бъркам, де, едва ли е това.