#HubavoE, но пак не е готово… а и вали; пък и колите използват спирачки!

Спаси София/Булфото/Novini.bg
share

Още един ремонт, за който си казваме: „по-добре да не го бяхте правили“, се записа в аналите на софийската история. 

Преди повече от 110 години майсторите са ги редили по-добре. Какво говоря… група деца със специални нужди щяха да ги наредят по-добре. 

Много е забавно, че от фирмата казали: „Постарахме се доста, доста труд хвърлихме в тези участъци…“

Кои участъци? Къде е хвърлен трудът? По принцип ли? През годините ли? В училище ли? Къде? Защото на жълтите павета не е. А ако това е „много труд и старание“, защо тази фирма се занимава с ремонти? Кметицата на Готъм г-жа Fun-Duck-ова да не е обявила някаква социална програма в помощ на хора със специални нужди? 

„Аз съм строител…“, вика, докато тупка с пластмасовата лопатка по пясъка. 

„Да, ти си строител“, гали го кметицата по главата, „Изпий си сега хапченцата“. 

Столична община отговори на критиките за паветата пред парламента

Цитат

Оправданието за разместените павета в ремонтираната част е избраната технология, пише БНТ“.

Избраната технология не е ли избрана от строителя? 

Да не му се е паднала нарисувана в късметче от кафето? И той, от немай къде, се насилил да я следва. 

Или с други думи, нека преведем „обяснението“: „Оправданието за разместените павета в ремонтираната част е избраната технология“ се превежда ето така: „Избрахме скапана технология, сбъркахме и пр**бахме жълтите павета“.

Срещу 17 милиона лева обаче. 

По стара традиция, има и оправдания с чакане дъждът да спре, че да го ремонтират. 

Има през последните два-три дни размествания на павета, което се дължи на това, че отстрани на ремонтираната зона и кръстовището има павета, които са с по-широки фуги. Това позволява известни премествания, но тъй като очаквахме дъждовни дни строителят ще влезе да си ги ремонтира, когато има три-четири дни хубаво време, най-вероятно от четвъртък“, заяви Ангел Джоргов, заместник-кмет по строителството.

Четвъртък? Дали да не изчакаме Меркурий да спре да е ретрограден? Или пролетта? Я, лятото – за по-сигурно. 

А защо е пуснат неготов обект?

Защо струва 17 милиона лева? за 17 милиона очаквах да видя жълти павета до Пловдив поне. Магистрала от жълти павета. 17 милиона лева… 

И също така, какво ще да значи това: „отстрани на ремонтираната зона и кръстовището има павета, които са с по-широки фуги“? ЗАЩО? ЗАЩО има павета, които са с по-широки фуги? Зам.-кметът има ли желание да обясни? Кой е контролирал изпълнението? Кой е казал, че е добра идея да се пусне обектът? Кой ще си купи нова къща, нова кола и ще иде на почивка на Малдивите? 

Мхм… и кой ще плаща? Ние, кой. Ех, тия комисионни сладки. 

Уж трябваше предизборно да се покажат, малко пиар, едно-друго, да лъснат имидж, а то… какво стана! 

Така е – като ги научиш, че може съвсем през просото, накрая и предизборната кампания ще ти на*кат, и пиарския труд за имидж ще ти окалят.  

Постарахме се доста, доста труд хвърлихме в тези участъци, има действително локални измествания от спирачните усилия на автомобилите, които ще ги поправим и ще опитаме да ги стабилизираме“…

Всичко сме чували и от екипа, и от строителите на г-жа Fun-Duck-ова през годините: и дъждът ни е бил виновен, и снегът, и времето, всичко. И, разбира се, стандартното #HubavoE, но не е готово. 

Но сега имаме и новодвайсе: спирачните усилия! Ама, колеги, защо тормозите строителите и кметовете с тия спирачки бе? Ще оставяте колите да си спират от само себе си, където спре – там. 

„… ще опитаме да ги стабилизираме“… Демек: не обещават, ще опитат, пък дано стане. Има шанс. Фифти-фифти. 

Явно 17 милиона са малко. Сто и седемнайсет е трябвало, тогава поне година щяха да издържат паветата, а не седмица. 

Остава ми едно неприятно чувство, ама сигурно бъркам, де. Понеже ремонтите оставят обектите по-зле отколкото преди тях, отговорът на въпроса: „защо въобще го правихте?“ остава да е само един, а именно: „за да усвоиме едни пари“. 

Ама сигурно бъркам, де, едва ли е това. 
 

 

Водещи новини

Още новини