Националният омбудсман Константин Пенчев предупреди мобилните оператори да прекратят тормоза над свои клиенти с наемането на частни фирми, които да събират просрочените им задължения.
С писма до БТК АД, „Мо-билтел" ЕАД и "Космо България мобайл" ЕАД Пенчев ги уведомява, че граждани са го засипали с жалби, след като операторите са прехвърлили забавени сметки към външни фирми, пише в. "България днес". Клиентите им въобще не са били уведомени за тези сделки. Много са случаите и когато се търсят суми отпреди три, пет, осем и повече години. Гражданите разбират за тях от извънсъдебните покани, които получават от фирмите за събиране на дългове. Когато хората се свържат с тези фирми за вземания, им се разяснява, че могат да заплатят задълженията си и при мобилния оператор, а това още повече ги обърква.