Отвореното писмо е подписано от Любомила Кривошиева и публикувано на FB страницата на доброволците, занимаващи се със спасяването на птици и други диви животни в уж европейската ни държава.
На сайта на организацията, съставена изцяло от доброволци, Любомила Кривошиева казва: „Боли ме от това, което човекът върши на Земята, от начина по който изтласква дивите животни и ги изтребва без дори да си дава сметка за това, което върши“.
Но не по-малко важно сега, тук е ето това отворено писмо (без редакторска намеса):
„Вчера, 28.7.2022г, на телефона ни за сигнали получихме сигнал за оплетена птица, предполагаемо бързолет, която виси от предния ден оплетена на жиците до чашките на електически стълб, собственост на ЧЕЗ. Човекът, който подаде при нас сигнала, съобщи, че предния ден са подадени няколко сигнала на телефон 112, които се оказа, че изобщо не са стигнали до ЧЕЗ.
В 16.37ч на 28.7.2022г. сигналът е получен при нас, в 17.09ч успяхме да се свържем със служителя от отдел "Екология" Тихомир Топалов, за да предадем сигнала и да молим за съдействие за спиране на електричеството, за да се качи наш човек да вземе птицата, която все още беше жива.
След дежурното мрънкане как се обаждаме след работно време (16.30ч) и едва ли нещо ще може да се направи и т.н., г-н Топалов все пак прие да се опита да се свърже с колегите си и да върне обаждане.
Продължихме да се опитваме да подадем сигнала на общия клиентски телефон на ЧЕЗ, защото такъв е официално редът. Двама човека звъняхме, свързах се едва в 18.25ч, предадох сигнала и декларирах,че сме в готовност до 15 минути да се явим на мястото, за да свалим птицата. Последва обаждане с уточнения дали имаме собствена вишка, на което отговорих, че нямаме, но ако се налага ще наемем такава, въпреки че това ще ни забави, тъй като не знам заетостта на вишката каква е. Остана да чакаме обаждане, когато намерят екип да се отзове.
В 20.04ч получих обаждане от г-н Топалов, че той не е могъл да се свърже с техните екипи и не може да ми каже дали нещо ще стане. Система, та дрънка...
Разговорите с ЧЕЗ се записват, тези на моя телефон също се записват, така че всичко това е документирано.
После имахме още няколко разговора с г-н Тихомир Топалов, заваля дъжд, нощта дойде, а никакъв екип не се отзова, докато все още живата птица продължаваше да се мята.
На другата сутрин птицата вече беше мъртва, а в 9.44ч получих обаждане от ЧЕЗ, че не могат да осигурят вишка.
Излагам тези факти, защото това е поредният случай, в който ЧЕЗ не дава приоритет на сигнали, в които има замесено все още живо същество. Не съм си позволявала да излагам тези случаи в социални мрежи или където и да било другаде, но вече не смятам да го спестявам.
Ние, неправителствена организация без налична техника и ресурси, доброволци, въоръжени с един гол ентусиазъм и загриженост за тези животни, които стават жертва на безумните необезопасени съоръжения на ЧЕЗ, сме в готовност да се отзовем почти веднага и да направим каквото е нужно, а мегаломанската компания ЧЕЗ не може да си размърда структурите в рамките на часове и да реагира за спасяването на живота на едно живо същество, пострадало заради техническите характеристики на съоръженията и.
Всички сме наясно, че ако бях предизвикала авария на това място, в резултат на която да спре тока, щяхте да се отзовете много бързо, заради недоволството на клиентите.
Срам ме е от Вас и от нехайството Ви за живота на живите същества! Защо изобщо имате отдел Екология?! Грижата за животните не се изчерпва с поставянето на няколко платформи за щъркели по проект. Изисква се много повече от грижа на хартия.
НАСТОЯВАМ да намерите начин да си промените приоритетите и когато става въпрос за живо същество, независимо човек или животно, този сигнал да е с НАЙ-ВИСОК ПРИОРИТЕТ във Вашия списък със сигнали.
И моля, не ми обяснявайте колко много сигнали имате и как екипите това и екипите онова, за да не Ви покажа ние колко сигнала имаме и как всеки от тях е свързан с живота на живо същество.
Длъжни сте да се промените най-сетне!
Очаквам от Вас ясни стъпки за промяна на системата за подаване на сигнали, които ще поставят сигналите с живи животни като приоритет за обслужване от Вашите "екипи".
Удивително е, че трябва да Ви го казвам, за да го осъзнаете, но животът на едно живо същество е по-важен от това някой да няма електричество за известен период от време, тоест сигналите за аварии на електричеството са по подразбиране с по-нисък приоритет.
С дълбоко неуважение,
Любомила Кривошиева“