Какви са правата на пътниците при отменени полети?

Novini.bg/ Canva
share

Стотици отменени и закъснели полети заради липса на персонал след пандемията.

Пътниците са принудени да чакат с часове по европейските летища. Според Богомил Николов от "Активни потребители" пътуванията винаги са рисков отрасъл.

Близо 200 анулирани и забавени полета в Испания днес

"В същото време имаме и най-големи права в сравнение на други форми на търговия. В случай на проблем - при отмяна на полет се предоставят храна и напитки, както и настаняване при нощувка. Някои авиокомпании не си изпълняват задълженията и оставят пътниците да спят на земята. При неизпълнение на задълженията от страна на авиокомпания, пътник може сам да си купи храна и вода и да се настани в хотел и да вземе бележки. Ще го платим, но после ще го претендираме чрез жалба. 

Рекорден трафик в небето над България след пандемията

По думите му авиокомпаниите трябва да бъдат санкционирани. "В Европейския потребителски център отиват повечето жалби. Те съдействат как да потърсим правата си. В редица случаи имаме право и на обезщетение за изгубеното време и недоволството. Компенсация не се плаща когато има форсмажор. При неуредици в авиокомпанията, тя носи отговорността", посочи Николов.

Водещи новини

Още новини