Трафикът, който е замерен към 2021 г., е около 5 000 коли за 24 часа. Очаква се трафикът да бъде завишен от тежкотоварните, над 90% и от леки – над 50 % да се увеличи, като замерванията и изчисленията, които са направени, е след като проектът бъде завършен трафикът да се увеличи до над 10 000 превозни средства за 24 часа. Увеличението ще е двойно, почти тройно. Това каза на брифинг председателят на УС на АПИ Тодор Василев.
За преминаване през тунела ще се заплащат ТОЛ такси.
Той се обърна към строителите и ги помоли да работят качествено така, че работата да бъде завършена в срок. „След толкова години всеки ден и месец е все по-болезнен. Трябва да се постараем да дадем на цяла България този обект. Искам да помоля надзора да е строг, но справедлив така, че при завършването на обекта да можем да се гордеем с това, което сме направили“, допълни Василев.
Представител на строителната фирма „Консорциум „ПСВТ“ благодари на Тодор Василев за оказаното доверие. „Нашият консорциум изпълни предишните 4 етапа от обхода на Габрово с обща дължина 20 километра. За нас е предизвикателство да поемем и петия етап. Смятаме, че ще отговорим на високите изкисвания, ще спазим срока и всички ще се гордеем с това, което ще бъде построено“, посочи той.