Константин Пенчев: Хората се научиха да търсят правата си

share

Рекорден брой жалби на граждани са подадени за 2011 година към Националния Омбудсман. Броят им е 5 530, с 50% повече от 2010. Това означава, че хората все повече се научават, че има институции и започват да търсят правата си.

Най-много са жалбите към т.н. доставчици на обществени услуги – парно, ток, вода, към мобилни оператори, каза Константин Пенчев. Проблемите с надписаните сметки на „Топлофикация“, например, се състои в това, че не може да се установи дали дадена сметка съответства на реално потребена енергия. Това ще се реши само с промяна на  системата на отчитане.
Една от заслугите на омбудсмана са действията му срещу необжалваемите глоби. След като той е атакувал пред Конституционни съд необжалваемите глоби в Закона за движение по пътищата, съдиите са решили единодушно те да паднат. По този начин е проправен пътят за отпадане на необжалваемите глоби и в другите закони. Група народни представители, след консултации с Омбудсмана, вече са внесли в парламента законопроект за отпадане на необжалваемите глоби от всички закони.

Константин Пенчев даде и ясни идеи за решаване на проблема с кучетата, което беше тема на предишен разговор в предаването. Да се въведе национален електронен регистър, както на бездомните, така и на домашните кучета, и да се създаде Национална програма за цяла България, а не проблемът да бъде разхвърлян по общини. Да бъде извършена повсеместна кастрация, предлага той, тъй като прирастът на кучета за година е 120 000 и приютите не могат да ги поберат. Да се въведе данъчна диференциация и финансови санкции за стопаните на кучета, които не желаят да кастрират домашните си любимци, предлага Константин Пенчев. Той спомена, че е направил тези предписания на земеделския министър Мирослав Найденов още преди година.
 

Водещи новини

Още новини