Оцелелите след огнения ад на ферибота с предположение откъде е тръгнал пожарът

Кадър - бТВ
share

Пожарът на ферибота в Йонийско море е тръгнал между 3 и 4 етаж, вероятно от кухнята или от кабина, а не от автомобилите или камионите. Това разказаха двама от оцелелите в огнения ад българи – Мартин Тонев и Димо Вълчев в ефира на бТВ. Според тях условията на кораба и хигиената са под всякаква критика.

„Аз половин час от 3-тия етаж гледах как гори целия 4-ти етаж и на 3-ти нямаше никакъв огън. Огънят започна да пада отгоре върху камионите. Виждах как горят кабините и ресторанта, след като лодките тръгнаха видях как се запали самата палуба с камионите“, разказа Мартин Тонев.

„Огънят, който започна в началото, го гасяха именно от 3 етаж“, уточни той.

Мартин остава изолиран между 3-тия и 4-тия етаж и не може да се кача на палубата, където са всички евакуирани, но за щастие огънят гори над него.

Сигнал от оцелял на фериботa край гръцкия остров Корфу

„Опитах се да се кача при другите, но нямаше възможност, защото всичко беше в дим, нямаше осветление на кораба, всичко беше на аварийни светлини, активирани бяха и противопожарните системи“, спомня си той.

По думите му започва да пада огън от 4-тия етаж върху камионите на 3-тия етаж и те започват да се палят. Той започва да търси вариант как да скочи в морето.

Мартин разказва още, че решил да се спусне във водата с пояс, който намерил. „На него имаше въже и аз го завързах за оградата, видях лодки, които бяха тръгнали да се отдалечават и виках, но не ме чуваха. Видях, че обикалят други две лодки – благодаря на момчетата от италианската гвардия, които ме видяха. Подадох сигнал с фенерчето на телефона и единственият вариант беше да се спусна, обаче спускайки се въжетата се заплетоха и увиснах в спасителния пояс. Сетих се, че имам джобно ножче в чантичката, срязах въжето и скочих и италианците дойдоха и ме измъкнаха. Благодарение на това, че нямаше вятър и морето беше спокойно сме живи и здрави всички“, смята Мартин.

„Аз бях в каютата и ме събудиха, видях, че излиза дим от каютата. Излязох навън и всички бяха строени, сложиха ми и на мен жилетка. Около 10-15 минути по-късно започнаха да ни карат към лодките. Ако бяха се забавили, щеше да има повече жертви“, разказа и Димо Вълчев.

„Аз съм един от последните, които се качи на спасителните лодки. Екипажът взе тона решение, благодарение на тях нямаше голяма паника, но имаше голи и боси хора, жени, които плачеха“, добави той.

Двама от българите в неизвестност след пожара на ферибота са се качили на хеликоптер

По думите му шофьорите предпочитат да останат по камионите си, а не да спят в каютите, заради мизерията на ферибота – като пример той отбеляза, че често чаршафите в не се сменят.

„Леглата за шофьорите са безплатни – те влизат в цената на това, което се плаща за ферибота. На самия кораб хигиената е под всякаква критика“, каза и Мартин Тонев.  

Според него проблем има и когато е много пълен фериботът – камионите са много близо един до друг, за да излезе човек от камиона, трябва другият камион до него да мръдне, обясни той.

Възможно е много от хората, които липсват да са били в такава ситуация, смятат двамата оцелели.

Водещи новини

Още новини