Категоричната ми позиция, която защитих пред премиера и министъра на финансите е, че завършването на третата линия на софийското метро не може да бъде отложено и се очаква от стотици хиляди софиянци. Това заявява столичният кмет Йорданка Фандъкова в публикация на страницата си във Фейсбук.
Освен това, отрязването на 143 млн. лв. от метрото е изключително рисково за реализацията на националния план, защото за разлика от всички останали проекти, метрото е напълно готово да стартира. Строителството на първия участък започва през март, а на втория през втората половина на годината. И двете разширения ще бъдат завършени до 2026 г., която е последната година за инвестиране на средствата от Плана за възстановяване и устойчивост, пише Фандъкова. Тя допълва, че заложените 360 млн. лв. за разширенията през "Подуяне" и "Слатина" са намалени на 217 млн. лв. Редакцията на Плана предвижда строителство само на 3-те км до кв. "Левски" и изключва участъка през "Слатина" до бул. "Цариградско шосе".
За сметка на отрязаните средствата за 6-те км метро през "Слатина" в частта "Транспортна свързаност" на Плана са включени проекти за закупуване на едноетажни и двуетажни влакове за БДЖ, бордово оборудване за железниците, системи за диспечерска централизация на линия Русе-Каспичан и интермодален терминал-железница-шосе в Русе, посочва столичният кмет.
Пред мен г-н Петков и г-н Василев заявиха, че подкрепят строителството и на двата нови участъка и те приеха тезата ми, че строителството на метрото в София не трябва да спира, заявява Фандъкова.
Очаквам Министерският съвет да гарантира това обещание със свое решение, за да бъдат сигурни столичани, че строителството, което започваме, ще бъде довършено, допълва тя. Общият размер на средствата, които са нужни за изграждането на 9-те нови километра, е 769 млн. лв. - от тях 53 процента - почти 410 млн. лв. се осигуряват от бюджета на Столичната община, а 360 млн. лв. са заложените в Плана за възстановяване и устойчивост, пише Йорданка Фандъкова.