Трябва да сме готови с иск за обезщетяване за увреждане на околната среда, който трябва да е насочен към собственика на кораба, заседнал край Камен бряг. Тази катастрофа е резултат от удара на кораба в брега, тя се явява следствие на навигационна или някаква друга грешка в управлението на плавателния съд. Това заяви в предаването "Лице в лице" по bTV адвокатът по морско право Владимир Владимиров.
Според него законът – в случая Кодекс на търговското корабоплаване, задължително изисква и дава право на "Морска администрация" да се намеси и да извърши всичко необходимо в незабавни срокове, без да чака собственика на кораба.
Самият кораб е собственост на компания от Маршалските острови. Корабът не е турски, но се менажира от турска компания и попада под юрисдикцията на българския закон, посочи той.
За да се обезпечи искът за обезщетение, адвокат Владимиров отбеляза, че още от сега трябва да се помисли за задържане и арестуване на кораба и недопускане на предаване обратно на товара на товарособственика, товарът също трябва да бъде задържан.
,,Товарът трябва да послужи като гаранция и обезпечение за покриване на разходите на държавата'', разясни той.
Корабният дневник е трябвало да бъде фотографиран незабавно след събитието, трябвало е и да бъдат разпитани членовете на екипажа, а капитанът трябва да бъде задържан, смята още адвокатът по морско право.