Това каза Миролюб Столарски, председател на Асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт в предаването на БНТ „Денят започва“.
„В тази фирма „Ентуртранс“ е имало назначен сидник, което означава, че тя не е била финансово стабилна“.
Експертът е категоричен, че един автомобил, който е изгнил няма как да е в изправно състояние, материалът винаги се изморява.
По отношение на предложението на министър Ивайло Московски за прокарване на закон, който да забранява използването на амортизирани автобуси той каза: „Г-н министърът на транспорта ще трябва да се срещне с една стена“ .
Припомни, че те са предложили такъв закон преди години, но са ги иупрекнали в лобизъм, а превозвачите, че искат да им вземат хляба.
Според Станимир Карапектов, вещо лице по катастрофите край Бяла и Лим, между всички тези катастрофи – Лим, Бяла, тази и на Бакаджик, причините са идентични. И според него безспорно автобусът е стар.
„Трябва да спираме 15-18-годишни автобуси от движение, което ще доведе до поскъпване на транспорта, но и до предотвратяване на инциденти от този тип“, допълни Карапетков.
Според експерта не треябва да се подценяват нито една от възможните хипотези. Те могат да бъдат технически, може да бъдат и комплексни.
Той е видял действие на водача и според него това е вероятната причина на катастрофата, но е видял и проблем при шасито на автобуса. Самото установяване на причината е технически сложно.