Големите търговски вериги потъпквали българския производител

share

Големите търговски вериги потъпкват българския производител с над 40 такси, които изискват, за да поставят продукти, произведени от него на щандовете си, съобщи Кънчо Стойчев от социологическа агенция "Галъп" по време на кръгла маса, посветена на перспективите пред българската икономика.

Той допълни, че големите вериги, сред които преобладава международното участие, искат отстъпка от цената на производителите в размер на 20 до 70%.

"Сами се сещате, че това няма как да не доведе до верижен фалит на много български предприятия, освобождаване на работна ръка, намалено потребление и икономическа криза, коментира той. Думата криза вече се превърна в клише, но по-точното определение за състоянието, в което се намира българската икономика и по-специално българският предприемач, е депресия. Това е така, защото вместо да инвестира в добри проекти, българският предприемат предпочита да спести средствата си в банка", обясни Стойчев.

Като причини за слабата инвестиционна активност той посочи корупцията, монополите и наличието на силови звена в икономиката.

Стойчев допълни, че е станал свидетел и е разбрал за кореспонденции на големите германски и френски вериги в България лично с ръководителите на правителствата в Берлин и Париж - съответно Ангела Меркел и Никола Саркози. Според него, поради тази причина българското правителство е подложено на сериозен натиск. По думите на социолога, така до голяма степен му се връзват ръцете да предприеме административни и законодателни промени, които да доведат до това българският производител да има по-голямо присъствие на щандовете на големите български вериги.

 

Водещи новини

Още новини