На фона на повишаване на таксите при финансовите операции потребителите желаят платежните им карти да са освободени от такси. Разходите, свързани с платежната карта, са най-важното условие за избор на карта, като потребителите искат да няма такси по нея, съобщава БНР.
Това показват резултатите от съвместно проучване на сайта MoitePari.bg, проведено с подкрепата на EasyPay, сред общо 634 анкетирани в края на миналата и началото на настоящата година.
Коронавирусната пандемия се оказа важен фактор, който промени потребителското поведение и навиците при разплащанията, сочи проучването, като в рамките на отминалата година, белязана от COVID-19, беше отчете ръст на плащанията с електронни платежни инструменти. Една немалка част от търговците в страната въведоха като противоепидемична мярка препоръка за ограничаване на плащанията в брой, използвайки карта, за да се избегне физически контакт с банкнотите.
Според съвместното проучване на MoitePari.bg и EasyPay, 45% от анкетираните са посочили, че най-важното условия за избор на платежна карта е да няма такси по нея, докато 23% отдават значимост на безконтактна функционалност на този тип разплащателен инструмент.
В същото време за 52% от анкетираните най-често използван и предпочитан метод за плащане е посредством карта на ПОС терминал, а онези, които използват пари в брой, съставляват 39%. Едва 9% заявяват, че използват карта за покупки в Интернет.
Пазаруването на стоки е основна операция, която потребителите извършват с карта (40%). На следващи позиции се нареждат онези, които използват картата, за да заплащат битовите си сметки онлайн (26%) и онези, които правят плащания на курсове, абонаменти и др. от този вид (13%).
Данните от проведеното проучване също така показват, че 53% от анкетираните използват дебитната карта за теглене на суми в брой, а плащанията на ПОС терминал съставляват 34%.
Най-голяма популярност като масов финансов продукт имат дебитните карти (31%), следвани от разплащателните сметки (23%), кредитни карти (15%), депозити (11%) и потребителски кредити (11%).