В понеделник решават кога ще пуснат парното в София

pixabay
share

В понеделник столичното дружество "Топлофикация" ще реши кога ще пусне парното. До дни клиентите ще получат изцяло преработените нови фактури. Причината е объркването миналия месец какви са задълженията по текущите сметки, какви са за минали периоди и каква е компенсацията на домакинствата заради поевтиняването на газа миналата година с близо 40%, съобщи БНТ.

В новите фактури с големи червени букви ще уведомяват клиентите, ако имат просрочено задължение или срещу тях предстои да бъде заведено дело.

Вижте с коло ще поскъпне парното в София

Самите фактури пък имат 12 графи, като най -важната е осмата, в която също с червено е посочена общата дължима сума. Данните на "Топлофикация" - София показват, че въпреки объркванията с фактурите от предходния месец, броят на коректните клиенти нараства. 77% от абонатите плащат сметките си в срок, а 20% имат до шест неплатени сметки.

И днес пред столичната "Топлофикация" имаше недоволни клиенти. От дружеството ги успокоиха, че до дни ще получат изцяло обновената и напълно разбираема нова фактура.

"Целта на тази промяна нашите потребители е да имат по-ясна представа за своите задължения към "Топлофикация". Тази информация да е ясно систематизирана и показана за тях", коментира Елена Йосифова - главен счетоводител на "Топлофикация" - София.

Общо 12 графики съдържа новата фактура. За потребителите са най-важните от 4-та до 8-ма.

Ето какво съдържат те:

В четвърта е информацията за текущото потребление

В пета - какво е прихванала "Топлофикация" - София за това, че от август миналата година до март тази абонатите са плащали с 40% по-скъп газ.

Следва разликата от двете графи - дали трябва се доплаща или дружеството ще връща пари на клиента за текущия месец.

В 7-ма - дали има да се доплаща за миналите периоди или пък дружеството ще връща пари

Най-важната информация е в 8-ма графа, където с червен цвят е посочена общата сумата, която трябва да се заплати от абоната

Йосифова добави: "В допълнителните приложения това е информацията относно как е калкулирано самото потребление, как е достигнат размера на съответната сметка, от какво се формират общите задължения на клиента, както и възможностите и начини за разплащане към "Топлофикация".

Заради противоепидемичните мерки физическият отчет на топломерите е силно затруднен, предупреждават топлинните счетоводители и съветват да се премине на дистанционен. За тази цел трябва да се монтират други топломери.

Милена Стоянова - изп. директор на "Техем": "Това, което към момента налага влизането в имотите са водомерите за топла вода най-често, тъй като те все още са визуални".

Има директива за енергийна ефективност, предвиждаща след 25 октомври тази година - на практика след няколко дни, всеки нов уред, който се монтира - разпределител, топломер или водомер за топла вода, да бъде с дистанционно мерене. Топлинните счетоводители обаче предупреждават, че не може произволни фирми да монтират дистанционни уреди.

"Това трябва да бъде фирмата за дялово разпределение или доставчика на ВиК услуга. Новите фактури за парно столичани ще получат още следващата седмица", обясни Милена Стоянова.

Водещи новини

Още новини