Автоинструктори подготвят протест срещу промените в правилата за обучение на кандидат-шофьорите и настояват за оставката на ръководството на "Автомобилна администрация", съобщиха на пресконференция в БТА. Автоинструкторите искат спешна среща с премиера Бойко Борисов, в противен случаи са готови да излязат на протест в София и областните градове.
В пресконференцията участват представители на: Съюза на центровете по авто-мото подготовка (СЦАМП), Асоциацията за обучение в транспорта (АОТ), Съюза на българските автомобилисти (СБА), Националния автоинструкторски съюз (НАИС), Българския автоинструкторски съюз (БАИС).
Йонко Иванов - председател на Съюза на центровете по авто-мото подготовка заяви, че има дилема в обществото кой е виновен за зле подготвените водачи на пътя. Едно от основните им искания е Автомобилната администрация да си подаде оставката поради некомпетентност.
За школите се въвежда застраховка "Професионална отговорност", която не съществува в застрахователния кодекс. До този момента разрешителното се издаваше единството от изпълнителната агенция, сега "Пожарна безопасност" също ще издава разрешителни, както и регистрация за търговски обект - изискване, което го няма никъде в сферата за обучение. Отделно и "Трудова медицина" ще трябва да издава документи как да се обучават кандидат-шофьорите.
Автомобилите вече трябва да се водят на името на фирмата или да бъдат на лизинг.
"Това са лобистки текстове, които няма да подобрят качеството на обучение, а искат да изчистят терена и да останат мастодонтите и само те да работят", смята Иванов.
Възпротивяваме се срещу системата и начина, по който се прокарват тези лобистки текстове, посочи той.
Заради демографската криза непрекъснато намаляват хората , които се обучават. Друг неясен аспект за автоинструкторите е че не се знае какво ще се случи след един месец - икономическа криза, коронавирус.
Малинко Бандаренко от СБА заяви, че всички се чувстват излъгани и затова са готови да излязат и да протестират за правата си. По думите й тънката струна на обществото са жертвите на пътя.
Браншът не е съгласен учебните центрове да бъдат регистрирани като търговски обекти. Това с нищо не допринася з акачеството на обучение на шофьорите, посочиха инструкторите.