Поне 4 млн. лв. се готви да плати столичното общинско дружество “Метрополитен” за ремонта на 2,3 км от бул. “Мария Луиза” в участъка от надлез “Надежда” до Лъвов мост. Това прави около 2 млн. лв. на километър, или около четири пъти повече от сумите, които държавата дава за реконструкция на второкласни пътища, съобщава в. "Труд".
За рекордната цена става ясно от информация за конкурса за избор на изпълнител, която е публикувана в регистъра на Агенцията по обществени поръчки. В обявлението е предвидена гаранция от 40 000 лв., която кандидатите са внесли за участие в търга. По закон тя е до 1% от индикативната стойност на поръчката.
“Гаранцията не е ориентир за цената. Цената може да бъде по-ниска. Ще изберем най-ниската оферта”, коментира пред “Труд” шефът на “Метрополитен” инж. Стоян Братоев. Сумата на гаранцията е определена от неговия екип. Кметицата на София Йорданка Фандъкова обясни пред наш репортер, че ремонтът на бул. “Мария Луиза” не може да се сравнява с реконструкция на второкласен път, тъй като става въпрос за “сериозен проект с нов асфалт, тротоари, велоалеи”. Запитана за рекордната цена, тя отговори: “Винаги предлагат по-ниска цена. Поръчката е в начален етап.”
В надпреварата за ремонта са седем от най-големите фирми в бранша. Това са “ГБС Инфраструктурно строителство” на Симеон Пешов, “ПСТ Холдинг” на Васил Божков, “Трейс груп холд” на Николай Михайлов, “Пътища и съоръжения” на Цоло Вутов, “Джи Пи груп”, която е свързана с бащата на Валентин Златев, “СК 13 - Пътстрой” и австрийската “Щрабаг”.Ценовите им оферти ще бъдат отворени в началото на май, обясниха от “Метрополитен”.