Ние, обречените вечни длъжници

pixabay
share

Произволите на мобилните оператори и монополистите, които ни продават ток, вода и парно не са нито от вчера, нито от днес. Защо обаче държавните и общинските ведомства и комисии, които издържаме с парите си позволяват тези безобразия? Това е реторичен въпрос, който гневи гражданите и то с основание. Може би е крайно време на нелоялните търговски практики, с които частните телекоми притискат българите, да обърне специално внимание прокуратурата. Защото е ясно, че разните там комисии и асоциации са напълно безпомощни срещу наглеците, които ескалират гражданското напрежение все повече и повече. Служителите в тях изглежда, че само слушкат и папкат на бюджетна хранилка, щом позволят издевателствата върху гражданите от страна на тези дружества.

Тук и сега помолих за коментар председателя на Асоциация "Активни потребители" Богомил Николов как гражданите да реагират, когато получат примерно обаждане по телефона, че продължават да дължат пари на мобилен оператор 4 години след прекратяване на договор с тях и платени всички потребени услуги. Такива случаи са нередки, въпреки изричното постановление на чл.111 от Закона за задълженията и договорите, където има ясен регламент, че срокът за погасяване на давност с мобилните оператори е 3 години. Операторите обаче звънят, заплашват с коректорски фирми и съд и изискват едва ли не доживотно да им се плащат различни такси. Какво друго да си мисли човек, когато е прекратил отношенията си примерно с А1 преди 4 години и от там през цялото това време не са се обадили нито веднъж, а изведнъж в един ден звънят и ти искат заплашително някакви пари?!

Богомил Николов пред novini.bg: Не натрапвайте на потребителите зорлем бг стоки и храни!
Богомил Николов коментира, че 

давността за погасяване на дължимите суми към мобилните оператори, е три години.

Телекомите обаче са се изхитрили и вече прекъсват давността с едно писмо с обратна разписка и прочее похвати. Следват заплахи с коректорските фирми и съда. Според него е много нелоялна практиката да прецакват гражданите като ако ти искаш да спреш пакетно услугата, те ти предлагат искане само за телефон, но ти оставят интернета, въпреки че ти си ги ползвал в пакет. Винаги са цинични и ти казват, че имаш договор пред себе си - да си го чел подробно, за да не се прецакаш. Изход от този порочен лабринт е, хората да се обръщат за съдействие към Асоциацията на потребителите и да пускат жалби в КЗП. Лошото е, че всички тези процедури отнемат по 2-3 месеца, а през това време може да започнат да те притискат и мутроподобните коректорски фирми.
Големият проблем е, че 

служителите в офисите на мобилните фирми сякаш умишлено дезинформират гражданите,

те не дават точни съвети и упътвания на хората, които пък разчитат на коректност и лоялност, ама напразно. Тези служители не ти пращат фактурата за последната платена сума, размотават те както си искат и след време хоп...дължиш още и още пари.
Поради всички такива и подобни типични ситуации, в които ние, потребителите, биваме унизявани, лъгани и ограбвани под носа на уж контролни институции, се чувстваме като обречени вечни длъжници. Затова институциите у нас са напълно делегитимирани и компроментирани, а гражданите вече не искат да дават доверие на вересия никому.

Водещи новини

Още новини