Mtel

Mtel

През 1994 година се основава частното акционерно дружество Мобилтел с цел създаване и изграждане на GSM цифрова клетъчна мобилна комуникационна мрежа на територията на България. Компанията получава лицензия за планиране, изграждане, поддръжка и използване на първата национална GSM мрежа.

Официалният старт на GSM мрежата на Мобилтел АД е даден през 1995 г. Началото се поставя с шест базови станции, покриващи централните части на град София.

Година по-късно (1996г.) Мобилтел АД става пълноправен член на Европейския институт за стандартизация в далекосъобщенията (ETSI).

През 1997 година GSM мрежата в България покрива градовете София, Варна, Бургас, Пловдив и Пазарджик. Мобилтел АД има 15 100 абоната и търговски роуминг с 40 GSM оператора от 30 държави на четири континента.

След още една година абонатите са вече 16 800. Компанията има търговски роуминг със 78 GSM оператора от 48 държави на четири континента. Мобилтел АД подписва и договор за генерално партньорство и представителство на сателитния оператор IRIDIUM за България.

100 000-ят абонат е регистриран през 1999 година. Българският GSM оператор регистрира и пуска на пазара услугата Mtel Фамилия, SMS център и услугата Mtel Вест (SMS).

На петата си годишнина операторът пуска в експлоатация и четвъртата мобилна централа в Пловдив, с което капацитетът на мрежата се увеличава до 700 000 поста. Стартира денонощната информационна агенция Mtel Инфо.

С цел разширяване дистрибуторската мрежа на Мобилтел АД се учредява дъщерното дружество Mtel Плюс АД.

GSM мрежата на Мобилтел АД покрива 76% от територията на страната и 89% от населението.

Клиентите на компанията нарастват над три пъти спрямо декември 1999. Над половин милион българи използват възможностите, предоставени им от Мобилтел. В резултат на изключително успешна рекламна кампания mtel.card става безспорен хит на пазара на предплатени карти за интернет достъп.

От 01.01.2001 г. Мобилтел АД получава лиценз за ползване на втори национален код – 087. Операторът въвежда и нова предплатена услуга Mtel Prima, а всички абонати получават безплатно услугата Гласова поща.
2001 година е запомняща и заради регистрацията на едномилионния абонат на оператора.
Друго знаково през годината за компанията е и представянето на новото лого и търговска марка Mtel на Международния технически панаир в Пловдив.

След година Mtel печели приза „Фирма на годината” според класацията на БТПП. Компанията е на първо място по печалба на 100 лв. приходи от продажби и по печалба на 100 лв. активи.
Клубът на търговските лидери – Мадрид връчва на Мобилтел Златен трофей за качество. Наградата се връчва за заслугите на компанията в подобряване качеството на обслужване на клиентите.
Над 1 300 000 са абонатите на Mtel, прирастът им през 2001 г. е 128,1%. Със сигнал на оператора са покрити над 82% от територията и над 90% от населението на страната. Сключени са договори за роуминг с 257 чужди оператора от цял свят.

През 2003 година в средата на август в системата на първия български оператор
На 15 август 2003 г. системата на Mtel регистрира двумилионния абонат.
Mtel стартира и GPRS технологията в цялата си мрежа.

На 21 септември 2004 година Mtel регистрира 3-милионния си абонат. Компанията става най-големият телекомуникационен оператор в България.
На 1 октомври стартира Mtel Клуб – програмата за лоялност на Mtel.
Същата година Mtel стартира Мобилен интернет и WAP през GPRS.

През 2005 година Мобилтел става част от Mobilkom Austria Group. Сделката е най-голямата чуждестранна инвестиция в икономическата история на Австрия.
Мобилтел демонстрира първата действаща UMTS мрежа в България.
Мрежата на Mtel вече поддържа EDGE.

Mtel подпомага Центъра по хематология с апаратура за над 200 000 лева за лечение на пациенти с трансплантация на костен мозък.

Стартира през 2005 г. и услугата MUSICALL.

Мобилтел придобива Point-to-Multipoint лиценз. Мрежата на оператора вече е с капацитет за пет милиона абоната.

През следващата година успехите за Мобилтел продължават. Завършва се оптичната мрежа.
През 2006 година Mtel стартира и LOOP – най-младата мобилна мрежа в България.

Хитът на пазара в Западна Европа и Америка – BlackBerry, се предлага в България от Mtel. Mtel и Vodafone подписват партньорско споразумение.

GSM компанията дава старта и на UMTS мрежа в България. С нея операторът предлага и ултрамодерната HSDPA технология и става петият оператор в света, предоставящ HSDPA услуги.

Superbrands Bulgaria посочва Mtel за най-добрата търговска марка на българския пазар.

Mtel дава началото и на първата WiMAX мрежа в България. Услугата Vodafone live! стартира с мегаконцерт в София.

2007 година е запомняща се с петмилионния абонат за оператора.

Мобилтел става първият мобилен оператор в Източна Европа със сертификат за коректно таксуване на използваните от клиентите услуги.

Mtel дарява над 1,5 милиона лева за благотворителни проекти през 2007 г. основно в областта на културата, социалното подпомагане и здравеопазването. Компанията е отличена от Фондация „Българска традиция” с грамота за проявена социална отговорност през 2007 г.

Специално защитено жилище отваря врати в Дома за деца и младежи с умствена изостаналост „Вяра, надежда и любов” в Мездра. Mtel дарява 120 000 лв. за реализацията на проекта.

Мобилтел получава голямата награда за социално отговорна компания на годината в инициатива на в. „Пари”, Министерството на труда и социалната политика, Асоциация Партньорство за корпоративна социална отговорност (АПКСО), Програмата за развитие на ООН и Асоциацията на индустриалния капитал в България през 2007 година.

Мобилтел продължава сериозната си подкрепа за българския спорт – екипажът Ясен Попов/Никола Попов започва да се състезава под името Mтел Rally Team.
С подкрепата на Мобилтел България за първи път е домакин на кръг от Европейското първенство по рафтинг. Mtel Cup 2008 се провежда по течението на река Струма.

Пловдив е домакин на първия турнир от веригата по плажен волейбол Mtel Beach Masters. Смартфонът BlackBerry Bold се появява на българския пазар благодарение на Мобилтел.

Услугите на Mtel за фиксирана телефония – Mtel HOMEBOX, OFFICEBOX и VOICEBOX, стават достъпни и в най-малките и отдалечени населени места в страната. Така Мобилтел става единственият телеком оператор в България, който осигурява пълно национално покритие на фиксираните си услуги.

България за първи път е домакин на изложба на великия живописец, график, скулптор и керамик Пабло Пикасо, озаглавена „Аз не търся. Аз намирам: Пабло Пикасо”. В Националната галерия за чуждестранно изкуство са показани 86 негови произведения и 25 уникални фотографии. Изложбата е организирана от Barouh and Partners с финансовата подкрепа на Мобилтел.

За първи път през 2007 година Mtel се присъединява към инициативата „Българската Коледа” със собствена кампания. За всяка активация на Prima карта Mtel дарява по 1 лев (с ДДС) в полза на благотворителната кампания.

Мобилтел получава от Българската асоциация за управление на човешките ресурси награда в категорията Управление на талантите. Първото място е за успешно стартиралия проект на дирекция Човешки ресурси в компанията за управление на талантите.

Mtel получава наградата „Най-голям корпоративен дарител 2008” на Четвъртата годишна дарителска конференция „Дарителството - етика и публичност”, организирана от Българския дарителски форум и Клуба на корпоративните дарители.

Сумата, дарена от Mtel за благотворителни проекти през 2008 г., надхвърля 1,7 милиона лева. Най-активно компанията подпомага социалната и културна сфера.

През 2009 година Ханес Аметсрайтер става главен изпълнителен директор и председател на борда на Telekom Austria Group и главен изпълнителен директор на Mobilkom Austria.

Mtel е първият телеком оператор в България и шестнадесетият в света, който внедрява в своята 3G мрежа модерната технология High Speed Package Access+ (HSPA+) и по този начин предлага на своите клиенти скорост за пренос на данни до 21 Mbps.

Mtel стъпва на телевизионния пазар с QUARTO – първата услуга в България, която предлага освен висококачествена дигитална телевизия и пакет от осем HD канала.

Мобилтел получава специално отличие в проучването „Най-добрите работодатели България” през 2009 г.

Mtel открива втори модерен Център за обслужване на клиенти (Call Center) и така отбелязва седмия рожден ден на едно от най-близките до клиента звена на компанията.

Mtel печели 3 от 5 награди в първия професионален конкурс за ефективни вътрешни комуникации в България Grapevine Awards, организирани от Apeiron Academy.

Българският алпинист Иван Кожухаров става посланик на добра воля на дарителската програма Mtel Грант. Предложението за това идва лично от главния изпълнителен директор на компанията Андреас Майерхофер.
През 2009 г. обездвиженият алпинист покорява най-високия връх в Западна Европа – Монблан (4810 м).

Новите клиенти на Mtel вече полагат дигитален подпис, когато сключват договор за ползване на услугите на компанията. Иновативното решение е част от екопрограмата на Mtel за грижа към природата.

Mtel получава най-високото отличие на Президентската администрация – Почетният знак на Президента на Република България. Наградата е за изключителни заслуги в областта на корпоративната социална отговорност и оказаната подкрепа на културни и спортни събития. На церемония 13 кучета-водачи получават името Mtel. Компанията и фондация „Очи на четири лапи” започват учебна програма „Кучета-водачи в училище”.

Благодарение на своя нов и изключително модерен Център за управление на мрежата (Network Operations Center) Mtel вече наблюдава работата на всички елементи на GSM мрежата, оптичния пръстен в България и оптичния пръстен, свързващ всички оператори в Mobilkom Austria Group (България, Австрия, Хърватска, Словения, Лихтенщайн, Сърбия, Македония и Беларус).

Mtel търси „хита на годината”. Телекомът стартира конкурса в социалната мрежа Facebook, който да определи иновацията на 2010 г. Две седмици след старта му над 3000 души гласуват за своя хит.

За трета поредна година компанията е сред най-големите корпоративни дарители според Българския дарителски форум.
През 2009 г. за различни инициативи Mtel дарява най-голямата сума сред компаниите в страната – 707 015 лева.

iPhone 4 влиза в магазините на Mtel с няколко тарифни плана, създадени специално за него. Мобилтел придобива два от местните интернет доставчици в България – едно от най-важните събития за Telekom Austria Group.

Мобилтел получава специално отличие от Aon Hewitt за последователно партньорство и постоянство в ангажирането на служителите в рамките на петото проучване Най-добрите работодатели в България.

Mtel е най-големият корпоративен дарител по ведомост за 2009 г. Главният изпълнителен директор на Mtel Андреас Майерхофер получава отличието Мениджър на годината 2010.

През 2010 година най-успешният състезател по плувен маратон за последното десетилетие – Петър Стойчев, получава от Mtel колекция от 10 топ продукта по случай своята 10-та Световна купа.

За своята 15-та годишнина компанията организира безплатен концерт на 29 септември с участието на мегазвездите Енрике Иглесиас и диджей Соник.

Mtel е официалният спонсор на Националния отбор по футбол.

Новини

още

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.