Димитър Маргаритов: Основните оплаквания са от онлайн поръчки

Нова телевизия
share

Наблюдава се най-вече увеличаване на активността на обажданията на телефона на потребителя. Има пренасочени обаждания и от телефон 112. Основните оплаквания са свързани с поръчки по интернет на стоки от първа необходимост, които са дефицитни. Това заяви в ефира на "Събуди се" по Нова телевизия председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

Всичко по темата:
Епидемията коронавирус (COVID-19) 33060

,,Може би това е най-критичната точка, по която трябва да се работи. В социалните мрежи е доста лесно някой да си направи профил, който след няколко дни да изтрие. Да събере поръчки за кратко време и след това или да достави нещо съвсем различно, или изобщо да не достави стока", обясни той.

КЗП: Има спекула в цените, но към момента няма инструмент за санкциониране

Маргаритов призова потребителите, ако решат да купуват такива стоки от интернет, да е от сайтове, които имат надеждна информация и пряка връзка с търговеца.

,,Контролът е затегнат изключително много. Ние, РЗИ и НАП имаме съвместни екипи, до момента са извършени над 300 проверки в цялата страна и на търговски обекти, и на аптеки. Имахме случаи, в които или не е обявена коректна цена, или изобщо не е обявена такава. Следим и онлайн пространството. Имаме няколко случая на продажба на лекарства по интернет, сезирали сме комисията по лекарства", обясни още той.

Всичко по темата:
Епидемията коронавирус (COVID-19) 33060

Повече за Коронавирус

Водещи новини

Още новини