Омбудсманът отчете рекорден брой жалби за 2011 г.

share

Рекорден брой жалби през 2011 г. отчете омбудсманът Константин Пенчев на пресконференция днес.

През миналата година са били подадени 5530 жалби, което представлява увеличение с почти 50 процента спрямо 2010 г. Значителното увеличение е започнало през последните месеци на 2010 г., а началото на 2012 г. показва, че тази тенденция няма да спре, каза Пенчев.

По думите му, статистиката може да означава, че хората са започнали да вярват повече на институцията, или че просто проблемите им се увеличават. Най-голямата част от жалбите са за грубо отношение от службите.

Омбудсманът разказа за случай, при който възрастен човек, през сълзи на два пъти му се е оплаквал от отношението към него на служителка от "Топлофикация". Трябва веднъж завинаги администрацията да разбере, че е създадена да работи за хората, заяви Константин Пенчев.

В сферата на обществените услуги през миналата година най-много жалби са подадени срещу мобилните оператори - 467. Те са се увеличили почти два пъти повече от жалбите през 2010 г. На второ място се нарежда "Топлофикация", като срещу дружеството са подадени 341 жалби. Константин Пенчев коментира, че хората са все по-наясно с правата си и функциите на омбудсмана, тъй като сигналите, по които той не е компетентен намаляват.

Омбудсманът е сезирал Конституционния съд три пъти през миналата година. Съдът се е произнесъл с решение в полза на омбудсмана и е обявил за противоконституционни разпоредбите на Закона за българските лични документи, с които се дава възможност за налагане на забрана за напускане на страната, при наличие на парични задължения. Съдът е обявил за противоконституционни и разпоредбите в Закона за движение по пътищата, според които електронни фишове с глоба до 50 лв. не подлежат на обжалване.

Водещи новини

Още новини