112 000 лични документи с изтекла валидност ще бъдат подновени в мобилни станции в Кърджалийско

МВР
share

В Област Кърджали през 2020 година изтича валидността на 112 000 лични карти, паспорти и шофьорски книжки, което се очаква да създаде допълнително натоварване на служителите в териториалните звена на МВР и струпване на опашки от чакащи пред гишетата.

Във връзка с масовата им подмяна областният управител Никола Чанев е инициирал среща с представители на държавните институции, съобщават от пресцентъра на областната администрация.

Издават лични документи извън полицейските управления

По време на срещата е станало ясно, че за улеснение на институциите Териториалното звено "Български документи за самоличност" в ОД на МВР ще работи с мобилни станции, които ще приемат заявления на място с предварително подадени заявки. Опцията е достъпна за всички ведомства, училища, съдилища, предприятия и др, е информирала Елина Гарипова, началник на звеното, пред БТА.

По думите ѝ така могат да се подменят всички видове документи, а услугата да се заплати с мобилен ПОС терминал. Не се изискват документи от ГРАО за адресна регистрация и гражданско състояние. Единствено при подмяна на шофьорска книжка е необходимо медицинско свидетелство. Чанев е препоръчал на всички институции да се възползват от мобилната услуга, за да улеснят както своите служители, така и паспортните служби с оглед по-добрата организация и гладкото протичане на кампанията.

Водещи новини

Още новини