Когато качеството на водата не е добро, хората трябва да плащат по-малко. Това обяви омбудсманът Диана Ковачева пред bTV Радио.
„През последната година най-много хората търсят помощ във връзка с проблеми с ВиК инсталациите“, споделя тя. Ковачева смята, че не е справедливо хората да плащат за вода, която не става за питейно-битови нужди.
В тази връзка Ковачева е изпратила и препоръка към социалното министерство. „Има енергийни помощи, но е удачно да се обмислят и възможности за помощи за вода, защото това е основно право на гражданите“, каза омбудсманът.
Според нея това са проблеми, които трябва да бъдат решени, предвид броя на жалбите, подадени в институцията.
Ковачева се обяви против идеята първите три дни болнични да не бъдат заплащани на работника. „Ако в първите три дни, когато разходите за лекарства са най-големи, работниците и служителите остават ощетени, накрая се оказва, че плащаш осигуровки, а в същото време три дни не получаваш обезщетение, че си болен“, допълни омбудсманът.
Тя призова да се вземат предвид всички страни при решаването на въпроса.