Напредва ремонтът на съоръженията по автомагистрала (АМ) „Хемус“. Това съобщиха от пресцентъра на Агенция „Пътна инфраструктура“.
В момента на автомагистралата се обновяват пет виадукта - при 19-ти км, 35-ти, 36-ти, 37-ми, 51-ви, както и тръбата за София на тунел „Витиня“.
Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите да карат разумно и със съобразена скорост, да спазват правилата и да не използват аварийните ленти за по-бързо преминаване.
За улеснение на пътуващите в петък и събота в отсечките с ремонт на автомагистралата има две ленти за пътуващите за Варна и една за София, а в неделя и понеделник съответно две за София и една за Варна. В пиковите часове, когато много хора тръгват на път, е възможно по-бавно предвижване от интензивния трафик, но строителните дейности трябва да се извършат, за да се кара по съоръженията безопасно и удобно.
Дружеството „Автомагистрали“ ЕАД работи изключително мобилизирано, за да може предвидените строителни работи да завършат колкото се може по-скоро и да не се затруднява движението.
На мостовите съоръжения на АМ „Хемус“, които не са обновявани от построяването им през 80-те години, се извършва ремонт на пътната част и стълбовете. Предвидено е полагане на нова асфалтова настилка, нова хидроизолация, както и съвременни системи за пътна безопасност. Стълбовете и фундаментите на виадуктите се усилват с нови бетонови кожуси, подобрява се противоземетръсната устойчивост. На виадуктите „Потоп“ /19-ти км/ и „Коренишки дол“ /36-ти км/ предстои изграждането на нова хидроизолация, нов асфалт и осигурителни системи за безопасност. При 51-ви км продължава работата по долното строене, без това да затруднява движението.
На АМ „Тракия“ преди началото на активния летен сезон приключи ремонтът на три виадукта - при 13-ти, 15-ти и 20-ти км. Съоръженията са с нови пътни плочи, асфалтобетонова настилка, хидроизолация, мантинели и парапети. Без да се възпрепятства трафикът продължават строителните работи по конструктивното укрепване както на тези три съоръжения, така и на още две - при 17-ти и 18-ти километър. Ремонтират се стълбовете, устоите, фундаментите, долната повърхност на пътна плоча и т. н.