Къде е българският турист?

булфото/архив/
share

Къде е туристът? Де гу ба? Дей таз шматка, маамудеа? Този дълбок екзистенциален въпрос има прост и сложен отговор.

Ще започна с простият отговор: „Нема го деамааму!“

                А сега сложният:

Българският турист въпреки, че е българин все пак е живо същество. Тоест, има способността да реагира на външни дразнители. Притежава инстинкт за самосъхранение и също така обича семейството си. Българският турист има памет. Ако някъде се е парил няма да посегне слепешката втори път. Демек, проявява качества на жив организъм.

                По същество:

                Най-големия контингент български туристи обожаващи бетономорието нямат пари. Фалирали са. Ситуацията е проста. Предишните години са теглили кредити за моренце, праснали са по един пет бона за десет дена. След това не си е върнал паричките, станали са лоши платци и въпреки, че са пичаги, банките не желаят да им отпуснат нови кредит. Объркването идва от това, че бетономорските бизнесмени повярваха, че има такава социална прослойка, които с лекота пръскат по пет бона за десетина дни без изисквания и претенции. Да ги наречем тъпанари с пари. Или по-точно тъпанари с лоши кредити.

                Друга голяма група е на опарените и разочарованите.  Разочарованите от съсипаната природа, селяндурската алчност, маркетинговата политика, която граничи с брутално изнасилване. Все такива неща. На бетономорието българският турист не е турист а е схема. Знаем, че където има схема няма място за справедливост и уважение. Тук дори не говорим за бизнес. Говорим за обида. 

                Бацета-бизнесмени, запомнете, че никой не плаща на бедния българин да не си харчи парите във вашите схеми. Нито Путин, нито Сорос. Да не говорим за рептилиите. Вие правите нещата да са гадни и обидни. Гоните дразнещо високи печалби. Мислите се за хитри, защото сте сложили две чамови летви на която пише ВИП. Нормалните хора знаят, че ВИП в кочината ви няма. Онези дето бяха ВИП лани няма да получат нов кредит.

                До скоро маркетинговата ви стратегия вървеше, но вече и тази схема се е напукала. Колкото и да е просто (разбирай тъпо) българското парвеню, той вече е усетил удоволствието да получава добро обслужване (не раболепно а добро). Пообиколил е света. Знае как е на Бали и Малдивите. Бил е в дубайско. Да не говорим за някакви скучни места като Гърция, Турция и Хърватия. И той на чамова дъска с надпис ВИП не кълве.

                Някои ще кажат, че не съм патриот.  Момент! Тук не говорим за патриотизъм а за идиотизъм. Каква е тая цаца за десет лева, бе?! Къде в мазната немита чиния търсите Ботев и Левски?  Двадесет лева за чадър? Дори не говоря за по-големи суми. Бацета, знаете ли че хората работят по половин ден за двадесет лева? Дори тези с такава заплата ги водят за средна класа. Или тези хора не ви интересуват? Целите се в по-платежоспособните. В такъв случай знайте, че по-платежоспособните са достатъчно платежоспособни да платят за почивка където си искат. И те не са ваш контингент. Богатият човек изисква почивка, спомени, щастие, лекота, удоволствие, лукс и плаща с пари.  Какво предлагате вие? Пиене, сервитьорки танцуващи кючеци върху фризери за сладолед и лошо отношение. Ама много лошо.

               

                В България има пет летни сезона, които се сменят през две седмици. Има слаб, междинен, силен, междинен и слаб. И това само от началото на юни до средата на септември! Цените между слабия и силния са средно три пъти. ПЪТИ! Дразнещо е. С петдесет процента е разбираемо. Търговско. Три пъти е гадна измама. Схема. За двадесет дена няма да се налапате за цяла година. 

                Препишете от съседите. Техният сезон е два пъти по-дълъг, а оскъпяването петдесет процента.

                Не търсете хората с маркетингови проучвания. Те са тук. Това са тези, които не ви интересуват. Онези с двадесетте лева. Направете си бизнеса насочен към тях. Направете така, че да не се чувстват измамени. Не ги обиждайте. Не се пробвайте със селските си хитрини.  Не ги лъжете, все едно са малоумници. Тогава нещата ще тръгнат на оправия. Но вие няма да го направите, защото… Нали?

                Нека ви разкрия една маркетингова прогноза. Този сезон ви е успешен. Само стойте да видите следващия…

                П.П.  Вцепенен съм от рекламата: „Родното море не е демоде“? Сериозно ли мислите, че липса на модерност е причина туристите да бягат? Пичове, това на колко масура го измислихте? Някой дал ли е пари за това? Сериозно?

               

Водещи новини

Още новини