Авиоексперт: Самолетните гуми са под налягане 9-10 атмосфери, те не се пукат, а гръмват

Кадър: БТВ
share

Повредата на колесника на българския самолет, е доста сериозна. Самолетните гуми са под налягане 9-10 атмосфери, така че тя не се пука, а гръмва. Има вероятност при подобен инцидент да повреди и резервната гума, да блокират спирачните устройства, крилото може да се удари и да се възпламени. Това е много сериозен инцидент. Това коментира авиоекспертът Ангел Борисов в ефира на БТВ.

Израел показа при такъв инцидент как се действа. При подобен инцидент "Конкорд" прекрати дейността си, припомни той.

„Преди около месец нашият правителственият Фалкон кацна аварийно. Гумата беше почти срязана. Това не е случаен инцидент. Възможно е пилотът неправилно да е боравил със спирачката. Самолетът не трябваше скоростно да излети, а да се замени спирачното устройство“, предупреди експертът.

По думите му това показва какво е нивото на нашата авиация.

„Задължително при подобен инцидент, се изразходва горивото преди кацане. Два изтребителя приближават до самолета, за да се види какво е състоянието на колесника и дали ще е възможно кацане. Самолетът не трябва да се приземява с рязко натискане на спирачки, а плавно“, каза още Борисов.

Водещи новини

Още новини