Богдан Милчев от Института за пътна безопасност: Това лято минахме границите на всичко нормално

БТВ
share

12 души са загинали, а близо 90 са ранени при 75 тежки катастрофи през изминалите четири дни. Регистрираните нарушения са над 20 000 - повече от половината са за превишена скорост.

Във връзка с черната статистика Институтът за пътна безопасност започва безпрецедентен 24-часов мониторинг на българските пътища. Той ще се осъществи с помощта на гражданите. Всеки месец институтът ще представя бюлетин с проблемите по българските пътища.

„Това лято минахме границите на всичко нормално. Повтаряме една и съща грешка и отговорността за състоянието на пътната безопасност е на българската политическа класа”, заяви в „Тази неделя” по БТВ  Богдан Милчев, председател на Института за пътна безопасност.

„Няма нито един шофьор, който да иска да излезе и да убие или да бъде убит на пътя. Хората обаче винаги ще допускат грешки. Ние трябва да сменим цялата си политика и философия. Не може да сложим на 7 милиона българи по един пътен полицай, който да го контролира и глобява”, на мнение е Милчев, предаде БТВ.

По думите му хората не могат да бъдат променени, а това трябва да бъде направено със средата – инфраструктура, законодателство и механизмите за взаимодействие и контрол между съответните институции. Според него тази промяна трябва да бъде направена от българската политическа класа, която обаче е излязла в „междуизборна летаргия”.

„Откакто свършиха изборите досега са загинали 60 души. Ние не виждаме реакция и някой да се е разтревожил. Изкарахме Пътна полиция на улицата с пиар акции –нямаме нужда от това. Проблемът е много глобален и политиците не могат да го решат”, каза още Богдан Милчев.

Той постави и диагноза на пътната безопасност в България - алчност, некомпетентност и безотговорност.

Богдан Милчев коментира още, че е на път да се убие най-добрата идея, която е давана досега, а именно създаването на Държавна агенция за пътна безопасност, която е инструмент на политическата класа да накара всички институции да започнат да си вършат работата.

„Повече от 10 г. те не издават доклад за състоянието на пътната безопасност и да анализират проблема. В средата на годината сме, а все още няма такъв за 2018 г.”, коментира Милчев.

Водещи новини

Още новини