"Таен клиент" чакал 6 часа на гише на КАТ

Булфото (архив)
share

Дълго чакане на опашка за определена административна услуга, нелюбезни служители и изискване на ненужни документи - това са част от проблемите, открити при проучване по метода "таен клиент". Резултатите бяха представени на конференция в Министерския съвет.

След  сигнали за нередности близо месец и половина десет тайни клиенти наблюдават как 13 администрации в страната предоставят 15 услуги. Служителите наблюдавали доколко се спазвали нормативните изисквания, фиктивно ли се предоставя услугата, както и дали администрациите си обменят информация. Освен, че част от администрацията има проблем с отзивчивостта, тайните клиенти открили, че често от гражданите се изискват документи, които не са необходими по закон, обясни Здравко Сечков. Друг проблем е дългото чакане за определена административна услуга.

"Най дълго време за получаването на услуги имаме регистрирани в столичният КАТ при явяването на услуга "Подмяна на свидетелство за правоуправление на МПС" - шест часа. Администрациите имат месец, за да отстранят проблемите, каза Красимир Божанов, директор на дирекция "Модернизация на администрацията" в Министерски съвет.

"Не навсякъде ще се наложи лично санкциониране. Трябва да се очаква после подобрение чрез конструктивни мерки, ако естествено има виновни служители ще приветстваме да има и наказания", добави Божанов.

Вчера вицепремиерът Томислав Дончев предупреди с писма администрациите да отстранят в едномесечен срок всички констатирани проблеми. Предстоят нови проверки.

Водещи новини

Още новини