Източва ли се държавата от фирмите за поддържане на пътищата у нас? Справка на пътната агенция показва солидни разлики в парите, които се плащат за една и съща работа в различни градове на страната, съобщава БТВ.
В Благоевград почистването на снега излиза 5-6 пъти по-скъпо спрямо Плевен. Кърпенето на една дупка в София струва 14 лева, за същата в Плевен се плаща с 20 лева повече.
Пак Плевен е рекордьор по цени за измиването на пътни знаци и табели - в Благоевград струва 36 стотинки на квадратен метър, а в Плевен близо 39 лева.
Защо градът си позволява тези луксозни ремонти?
Държавата плаща най-скъпо за пътищата в Плевенско. Цените са определени от фирмата, с която агенция „Пътна инфраструктура” е сключила договор през 2011 година.
Шефът на Пътното управление в града Ивайло Денчев обясни, че имало двама кандидати, обществената поръчка била открита и всичко било прозрачно. По думите на Денчев, не е имало проблем, единият кандидат бил с по-ниски цени от другия
И спечелил именно кандидатът, дал по-ниски цени. От Пътното управление обаче не могат да обяснят как така цените за една и съща услуга в Плевенско са в пъти по-високи, отколкото в други градове. Хора, които пътуват често в региона обаче не виждат никаква полза от високите цени, които държавата плаща за ремонти тук.
Държавата харчи пари и растителността около пътищата
Едногодишната издръжка на декоративен храст в област Плевенско е 350 лева, докато в София цената е малко под 3 лева. 30 лева пък струва измиването на един път знак.
„Засега този вид работа я вършим със собствени сили. Нашите хора не са толкова ангажирани и могат да изтрият един зацапан знак”, увери Ивайло Денчев.
Плевен се оказва абсолютен рекордьор по скъпотия и в други дейности, като например косенето на трева. Ръчно косене на един декар струва 675, докато в Благоевград например е далеч по-евтино - 27 лева.
Дупките в Плевен най-скъпи
- 07.03.2012 | 20:24
- 529