По информация на генералното ни консулство в Одрин към 18:30 ч. трафикът към входа за Турция на ГКПП Капъкуле постепено се нормализира, а турските гранични власти работят на максимален капацитет, съобщиха от министерството на външните работи.
При проведените срещи със служители на ГК-Одрин и българските гранични власти, турските гранични и митнически органи са заявили, че са отстранили срива на компютърната информационна система на турските митници. Създадена е организация, включително като е увеличен значително и личният състав, с цел да поемат натрупаните опашки и повишения трафик през празничните за България дни.
По-рано днес по информация на турските гранични власти, потвърдена и от посещение на дипломатически служител от ГК Одрин, ситуацията с трафика на ГКПП „Капъкуле“ към входа за Турция бе усложнена поради срив на компютърната информационна система на турските митници. В следствие се образуваха опашки от изчакващи автомобили и автобуси, като бяха блокирани на входа към Турция, както турският, така и българският пункт.
Генералното консулство в Одрин е в непрекъсната връзка с турските гранични и митнически власти и при необходимост има готовност да реагира.
При необходимост от съдействие българските граждани могат да се обадят в генералното ни консулство в Одрин на:
Телефон: 0090 284 214 06 17
Дежурен телефон в извънработно време в работни дни: 0090 533 7396140
Дежурен телефон в почивни и празнични дни: 0090 533 6298164