КЗП: Потребителите са по-активни в сигналите си

Novini.bg
share

В световния ден на потребителя, тази година посветен на смарт технологиите, председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов заяви, че потребителите са станали по-активни в сигналите си, а доверието им в институцията се увеличава. Коментара си той направи в сутрешния блок на БНТ, където добави, че най-честите оплаквания на потребителите са в сферата на комуникациите.

Маргаритов призова и потребители, и търговци на смарт технологии да са по-запознати с качествата и характеристиките на продуктите, които купуват или предлагат.

От всякъде сме обградени от умни технологии, заради което тазгодишният ден на потребителите е посветен на тези продукти.

Големите проблеми с подобни продукти идват до недостатъчно познаване на характеристиките им, заяви Димитър Маргаритов. Като пример той посочи навлизането на смартфони чрез мобилните оператори в България, когато сметките на мнозина са се увеличили.

Най-честите оплаквания са в сферата на комуникациите - за по-високи разходи, ниско качество на услугата или дефект на устройството. Ако няма адекватна реакция на търговеца - като замяна или поправка на стоката - потребителите трябва да се обърнат към КЗП, която да направи нужната проверка. Това става чрез подаване на жалба към комисията или чрез платформата на КЗП, обясни Маргаритов.

Той призова търговците да обясняват на потребителите подробно за качествата и характеристиките на дигиталните продукти, които предлагат.

КЗП не налага големи санкции, но не винаги размерът на глобата гарантира, че нарушението няма да се повтори. Наложената глоба има не само парично отражение, но и нанася вреда върху имиджа, каза Маргаритов.

Всяка година потребителите са по-защитени от предходната, уверен е Димитър Маргаритов. Според него хората са станали по-активни, а доверието в Комисията за защита на потребителите се увеличава.

Водещи новини

Още новини