-
15 април 2019 11:43
- 187
- 0
Хората все по-активно се възползват от всички съществуващи канали за връзка с Комисията за защита на потребителите (КЗП), но предпочитат директния, живия контакт, диалога – да могат да споделят своя проблем, да получат подкрепа, разбиране, съвет. Това каза председателят на КЗП Димитър Маргаритов в предаването „Добър ден, Шумен“ по Телевизия Шумен, съобщиха от пресцентъра на КЗП.
Той е на мнение, че ефективната и експедитивна работа на инспекторите от регионалните представителства на контролния орган дават необходимото спокойствие на гражданите от различните населени места в страната.
Инспекторите работят по цялата палитра от теми, които могат да бъдат адресирани към Комисията.
„Това означава, че те са подготвени да реагират на всеки конкретен случай, независимо в кой сегмент на пазара попада той – при покупки от магазина, проблем с туристически продукт, опасни стоки и т.н. Когато е необходимо, те могат да получат съдействие от останалите колеги. Ние работим в „отворена среда“, комуникираме и всичко това е подчинено на идеята да можем да сме полезни на хората“, посочи Димитър Маргаритов.
„Има случаи, в които е много важно на принципа на „тайния клиент“ до момента, в който не се легитимират, инспекторите да не са разпознати от търговците. Например, при получаването на бърз кредит. Там има преддоговорна информация, трябва да се предостави т.нар. Стандартен европейски формуляр с основните параметри – колко взимате, колко ще върнете, за какъв срок и пр. При оплакване от потребител, че този формуляр не се предоставя и са принудени направо да подпишат някакъв дълъг, подробен договор, в резултат на което впоследствие те установяват, че има допълнителни условия, които не са им били представени, ние извършваме подобна проверка“, обясни Маргаритов.
В други случаи това не е необходимо. Например, в туристически обект. „Отива се на място, изискват се съответните документи – регистър за настаняване, регистър за рекламации, удостоверение за категоризация и т.н. Често пъти работата е свързана с висока комуникационна култура и способност да установиш действителното положение и въз основа на това да се пристъпи към санкциониране на нарушенията“, разясни още председателят на КЗП.
Проверките за безопасност на продуктите са свързани предимно с изискването на конкретни документи, удостоверяващи предварителните изпитвания и съответствието на дадената стока с утвърдените стандарти.
По отношение на все по-предпочитания способ за пазаруване чрез Интернет Маргаритов даде конкретни разяснения - закупени през интернет дискове без съдържание например могат да бъдат върнати обратно на търговеца по силата на правото за отказ в 14-дневния срок, като разходите обикновено са за сметка на клиента. Но диск с филм, след разпечатването му не може да върнете. Ако дискът е дефектен, и в двата случая потребителят има друго право – на рекламация.
Тогава търговецът следва да поеме разходите по връщането на продукта, който ще бъде поправен, заменен или в някакъв момент ще се стигне до разваляне на сделката и възстановяване на заплатеното от потребителя.
„Мисля, че имаме още какво да подобрим в т.нар. потребителска култура, но то е по-скоро в посока на това да не се притесняваме да общуваме пълноценно и с търговците, и помежду си като потребители. Не просто да подминаваме с мълчание или все едно е някаква тайна това, че се случва нещо нередно или пък че ние имаме някакъв проблем. Когато нещата се поставят ясно на масата, когато се потърси съдействие и от самия търговец, тогава шансовете за решаването на един потребителски казус са много по-големи, отколкото ако просто търсим решението в мълчание или пък в допълнителни разходи за покриване на щетата“, завърши Маргаритов.
Последвайте канала на
Свързани новини
Димитър Маргаритов: Вече половината от жалбите в КЗП постъпват по електронен път
01 април 201912:11
КЗП: Онлайн търговията ще продължи да бъде най-бързо развиващият се сектор и в следващите периоди
29 март 201912:33
КЗП: Рискове на пазара винаги ще има, но институциите ще могат да ги преодоляват с адекватно и навременно противодействие
20 март 201910:28
КЗП: Размерът на санкциите трябва да зависи от оборотите от потребителските сделки на дадения търговец
19 март 201909:43
КЗП: Усилията ни са насочени към недопускането на опасни стоки на пазара
16 март 201913:47
КЗП: Потребителите са по-активни в сигналите си
15 март 201907:41
КЗП: Стартираме проект за установяване на двоен стандарт при храните в ЕС на експертно ниво
14 май 201913:36
КЗП: Препоръчителната цена на производителя не е задължителна за търговците на дребно
03 май 201911:16
КЗП: Срещата с непознати и нови търговци при Великденското пазаруване криe повече рискове
23 април 201909:55
Лудогорец и Хебър ще търсят място на финала за Купата с нов сблъсък помежду си
Арсенал хвърли незабравим бой на Челси
Ювентус страда на "Олимпико", но успя да се добере до финала за Купата на Италия
Левски срази ЦСКА във финал №2 и е на победа от титлата
Козирката на стадион "Българска армия" вече е в историята
Спартак зарадва "Балканстрой" с победа над лидера, който беше без две от звездите си
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Пеевски впечатлил със знания Елена Йончева
24 април 202408:07
Димитър Ганев (Тренд): Чака ни нова сглобка
24 април 202408:18
Денков: Нямаме второ плащане по ПВУ, защото ГЕРБ и ДПС саботират правосъдната реформа
24 април 202409:37
Атанасов с разкрития за Калин Стоянов и убийството на Нотариуса
24 април 202409:09
Служебният министър на здравеопазването: 400 са случаите на коклюш у нас, ето кога се очаква пикът
24 април 202408:38
На този етап - не се препоръчват маски в училище
24 април 202408:38
Андрей Ковачев: На България ѝ трябва стабилно правителство
24 април 202409:35
НА ЖИВО: НС разглежда промените в Закона за българите, живеещи извън България
24 април 202409:07
Живко Коцев не може да бъде осъден, ако се е издал, трябват още доказателства
24 април 202408:24