Проучване: Младежите у нас предпочитат релакса и нищоправенето

Pixabay
share

Младежите у нас предпочитат релаксиращите дейности и "нищоправенето". Това каза Доц. Сийка Ковачева от Пловдивския университет "Паисий Хилендарски" при представянето на резултатите от национално представително проучване "Българската младеж 2018/2019".

Доц. Ковачева коментира, че свободното време е от значение за формирането на личността на младежите. Според данните всеки пети младеж у нас не чете изобщо. Една четвърт от младежите не се занимават изобщо със спорт. Доц. Ковачева коментира, че същевременно младите хора у нас са значими консуматори на търговски продукти. "Близо една четвърт от младежите пазаруват всеки ден. Честотата на пазаруване не зависи от финансовите възможности", каза още тя.

Резултатите от проучването сочат, че двете дейности, които присъстват с най-голяма честота във всекидневието на младежите, са слушането на музика и прекарването на време със семейството. Творческите занимания като писане, рисуване, свирене на музикален инструмент присъстват с различна честота в свободното време на малко над една трета от българските младежи. 

Първан Симеонов, директор на "Галъп Интернешънъл" заяви, че телефонът и автомобилът вече не са вещи на лукса за младите, дори и сред изследваните лица в гетата. По думите му за смартфона се мисли не като за вещ, а като за достъп до идентичност. Като продължаващ проблем, регистриран и в настоящото изследване, той отчете резултатът, че младите хора у нас не се чувстват добре подготвени с образованието, което получават, когато излязат на пазара на труда. 

Като тенденция, Симеонов открои, че у нас продължава да се отлага напускането на семейството. По думите му бракът и плановете за две деца остават на думи, действията наяве се отлагат. 

По отношение на сексуалната разкрепостеност - въздържанието преди брака се смята за добродетел от едва 15 проценти от младежите. За сравнение през 2014 г. този дял е бил 31 на сто. Симеонов коментира, че за младежите социалните медии и интернет изместват телевизията. По думите му това поколение харесва споделянето и социалните медии, пише БТА. 

Водещи новини

Още новини