Институтът по пътна безопасност: Методите за контрол от статични трябва да станат динамични

share

Институтът по пътна безопасност направи двумесечен анализ на пътните инциденти. През този период имаме 13 верижни катастрофи със шестима загинали и много ранени. Навсякъде има един и същ проблем - човешка грешка. Това каза Богдан Милчев, бивш шеф на КАТ и сега председател на Института за пътна безопасност в предаването „Лице в лице“ по БТВ.

Той даде пример със Швеция, където има въведена една програма, според която човек прави грешки и се изследва как може да се въздейства върху умишлените грешки. „Верижните катастрофи стават при недостатъчна дистанция и превишена скорост. Методите за контрол трябва да станат европейски - от статични да станат динамични. Полицаите трябва да налагат контрол в движение. Трябва да въздействат превантивно. Когато виждаме, че има полицейски автомобил на пътя, шофьорите се съобразяват“, посъветва Милчев.

„На следващо място трябва да се наблегне на обучението. Нужен е изцяло нов подход и философия при движение по пътищата. От една страна много сериозно отношение и възпитание върху шофьорите и по-строг контрол. При всяка една катастрофа ние сме убедени, че се дължи на пътя. Визуално магистралата, на която стана последната тежка верижна катастрофа, изглежда прекрасно. Динамичните табели на нея обаче още не работят. Необходимо е да се правят огледи на място. Имаме проблем с одиторите по пътна безопасност. Хората трябва да видят, че има нов подход, нова визия и има хора, които носят отговорност“, каза още експертът.

Той добави, че от Институтът по пътна безопасност са готови да помагат на АПИ.

Водещи новини

Още новини