От днес Столична община стартира кампания за намаляване на хранителните отпадъци. Кампанията е насочена към по-малките деца и ще обхване 30 общински детски градини. Целта е, чрез нея да се повиши вниманието на децата върху факта, че храната е ценен ресурс, към който трябва да се отнасяме отговорно – както при пазаруване и консумация, така и при евентуално изхвърляне на хранителни отпадъци. Официалният старт на кампанията беше даден в 26 ДГ „Калина“ в Младост 1, предадоха от пресцентъра на Столичната община.
„Близо 20% от отпадъците ни са хранителни. На годишна база за миналата година това са малко над 600 000 т. хранителни отпадъци. Това, което искаме да кажем на децата, чрез тази инициатива, е че храната е много важен ресурс, към който трябва да се отнасяме отговорно. Апелираме да си изяждат всичко, да помагат в планиране на пазаруването и да дават идеи за приготвяне на храна от наличното вкъщи. Напомняме на децата и техните родители, че ако все пак се налага да се изхвърля храна, то тя трябва да се изхвърля отделно от опаковите – за да може, попаднали в завода за третиране на отпадъците, опаковките да бъдат последващо сепарирани и рециклирани.“ Това подчерта зам.-кметът по околна среда в Столична община Йоана Христова.
Снимка: Столична община
За максимална достъпност на посланията до малчуганите, лице на кампанията е супергероят – морковът Мори, който лично ще се срещне и поговори с тях. В рамките на инициативата, за 4 месеца –до месец май 2019 г., суперморковът Мори ще посети 30 столични общински детски градини и ще се срещне с над 1000 деца.
Инициативата за намаляване на хранителните отпадъци е част от ангажиментите на Столична община в международния проект TRIFOCAL, чийто патрон е лондонския кмет Садик Хан.
Повече за проекта можете да намерите тук: sofia.bg/trifocal