Новите ограничители около трамвайното трасе на столичната улица „Граф Игнатиев” са по изискване на Пътната полиция, а избраната форма е с цел да са щадящи за погледа и да не се използват за сядане. Това обясни проектантът на спорното решение арх. Радомира Методиева в ефира на БТВ.
В социалните мрежи ограничителите бяха взети на подбив заради формата им, която без много фантазия поражда асоциации с надгробни паметници, мемориални плочи, перки на акули и т.н.
„Асоциации може да се правят всякакви, всичко прилича на нещо в нашите измерения”, беше лаконичният отговор на арх. Методиева.
Тя обясни, че конкурсният проект не е включвал подобни колчета, но „по нашия закон понятието „Споделено пространство” не е дефинирано и законово прието” и така от КАТ са поискали поставянето на ограничителите. Защо точно тази необичайна форма?
Методиева посочи, че на „Солунска” било експериментирано с кубчета, но веднага те били припознати „като места, удобни за сядане” и затова била предложена скосена форма, която да не позволява подобна злоупотреба с общинско имущество.
На въпрос няма ли риск човек да се спъне в ниската гранитна призма и да се окаже именно върху релсите, тя заяви: „Това, което сме поставили, е възможно най-щадящото за погледа. Човек може да се спъне във всяко нещо, стремили сме се да има визуално единство в материалите. Цветно нещо няма как да е гранит”.