Ситуацията в БДЖ е критична. Има ли светлина в тунела?

Кадър БНТ
share

Трява да се направи нещо повече от това да се искат оставки. Има риск от променяне на разписанията и спиране на влаковете. Данни за проблемите бяха изнесени частично. Железницата като транспорт си остава най-екологичният.

Това заяви в студиото на „Още от деня“ по БНТ председателят на транспортната комисия в парламента Халил Летифов, който коментира темата за застраховките и съдбата на БДЖ.

Ситуацията в БДЖ по думите му е зле, но трябва да се даде заявка, че е приоритет за държавата.

„Ще става ясно колко е зле тепърва. Днес комисията изслуша министърът на транспорта Росен Желязков, където стана ясно, че в компанията има три оставки и множество проблеми“, обясни той.

По думите му днес е станало ясно, че в БДЖ всеки прехвърля отговорност на подчинен или на висшестоящ по редицата.

Според него трябва да се има предвид проблемът с парите и възнагражденията на хората, които работят в БДЖ. По-голяма беда обаче са спрените поръчки за нови влакове и ремонти.

„Повече от 50% от мутрисните влакове са за ремонт“, обясни той.

Халил Летифов разясни, че никой не може да гарантира какво е качеството на вагоните, колко са годни и дали можем да им вярваме.

„Надявам се този одитен доклад да даде отговор. Другото, което е застрашено, е как точно ще се изпълнява графикът, ако това не отговаря на очакванията ни. Получихме уверение от министъра, че на първо място ще се постави безопасността на гражданите“, заяви той.

По думите му проблемите са натрупани с времето.

„Недофинансирането на БДЖ е системно... Отново имаме двоен аршин. И отново държавата казва, че железопътният транспорт не е приоритет“, посочи още председателят на комисията.

Водещи новини

Още новини