КЗК спря обществената поръчка от 675 млн. лв. за нови влакове за БДЖ

Комисията за защита на конкуренцията спира обществената поръчка за доставка на 42 нови влака за "БДЖ-Пътнически превози". Търгът с бюджет от 675 милиона лева бе подготвян в продължение на две години.

В БДЖ днес е получено уведомление от антимонополния орган с изходящ номер ИС - 1155/КЗК-877/2108 г. за образувано производство по жалба срещу обществената поръчка и на основание на чл. 203 ал. 3 от Закона за обществените поръчки това спира процедурата, считано от момента, в който БДЖ е получила писмото от КЗК.

Жалби срещу тръжните правила в антимонополното ведомство внесоха водещите световни производители на влакове - германският гигант "Сименс" (две жалби), чехите от "Шкода" и китайската държавна компания CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation). Именно "Сименс" и "Шкода" са основните доставчици на подвижен състав за БДЖ в исторически план, а китайската CRRC предложи по време на служебното правителство освен да достави влакове у нас и да сглобява част от тях в България. Водещите световни компании обаче останаха неприятно изненадани от условията на многомилионната обществена поръчка на жп компанията.

Въпреки изхарчените десетки хиляди левове за консултанти и кантори, в крайна сметка поръчката бе написана за бавни, енергоемки, остарели и неудобни влакове. Финансовата схема също била абсурдна, съобщава Канал 3. Планирано е сервизът на новите влакове, които биха дошли най-рано през 2024 г., да се плаща с парите от субсидията, която БДЖ получава по договора за предоставяне на обществена услуга. Тук обаче проблемът е, че този контракт изтича и изобщо не се знае дали ще бъде даден отново на БДЖ или на друг пътнически превозвач.

Спорт

още

Коментари

  1. 2018.10.12 | 21:07

    Ами защо според оправата на БДЖ ,няма български фирми които могат да реновират нашия подвижен състав???? Защо се спря модернизацията на локомотиви за БДЖ в България,и сега ще се дават пари за нови влакове??? Някой да се е интересувал ,че в България имаше фирма в която БДЖ модернизираше и ремонтираше своя подвижен състав???? Че дори и в момента има фирми правещи локомотиви и вагони в България които могат да освежат нашите железници по евтино и най-важното парите ще останат в България. Боко обаче не гледа за държавата ,нека отново да потъват едни пари някъде си,и само дадени хора да имат дивиденти от това.

  2. 2018.10.12 | 20:38

    ей, боклуци крадливи, колко милиарда потънаха в тая пумия за 29 години?!?!?!??!

  1. 1

Напиши коментар

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Ще успее ли третият вот на недоверие срещу кабинета?

Ще успее ли третият вот на недоверие срещу кабинета?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?