14 автомобила са зарязани на паркинга на столичното летище и никой не ги търси, съобщават от аеропорта.
Возилата не „висят“ на обществените паркинги на летището, а са преместени на специално обособена зона.
„При установяване на коли с по-дълъг престой се уведомява Гранична полиция, за да се провери дали автомобилът се издирва. Ако той не се издирва, се изпраща запитване до КАТ за установяване на собственика му. По официален път собствениците се приканват да заплатят дължимите суми. В случай че не последва реакция, колите се преместват на специално обособен паркинг извън територията на обществените паркинги“, обясниха от „Летище София“ пред „Монитор“ процедурата за действие при непотърсените автомобили. Оттам обясниха още, че обществените паркинги се използват и от хора, които за дълго време напускат страната и оставят автомобилите си, като не били малко случаите, когато клиенти на паркингите заплащат престой за повече от половин година.
Снимка на потънала в прах в кола на паркинга на Терминал 2 с написана върху стъклото дата 1.1.2006, се появи във фейсбук групата „Забелязано в София“ вчера и събра десетки шеговити коментари. В последните години на 12 хиляди коли, зарязани по софийските улици, са поставени стикери за доброволно преместване. Въпреки бележката за премахването на возилото голяма част от тях продължават да гният по улиците.
6925 коли от зарязаните са преместени Ако собствениците не решат доброволно да приберат бричките си, процедурите по принудителното премахване са тромави. След като инспектори поставят стикер за преместване, собственикът на старата кола има 3 месеца срок да я махне от общинския или държавния имот, върху който е паркирал. Ако не го направи, комисията отива на място втори път. Тогава в присъствието на служител от КАТ или на Столичния инспекторат возилото се вдига и се откарва на площадка за временно съхранение.
"Наистина е по-евтино собственикът да я предаде сам за вторични суровини отколкото да чака общината, защото когато процедурата приключи, ние я караме на наказателен паркинг и всеки ден му се начислява такса. В негов интерес е сам да си премахне превозното средство, след като не е в експлоатационна годност", коментира зам.-кметът по финанси на София Дончо Барбалов.
Към края на юни в специализираните гаражи в столицата има 227 коли, които са били неправилно паркирани и са преместени с паяк. Собствениците на возилата, освен че трябва да заплатят глоба за вдигането с паяк на стойност 60 лв., дължат и по 2 лв. за всеки час, който колата им е прекарала на паркинга. Така натрупаните задължения към ЦГМ достигат 6 963 038 лв.