Становище на фирмата извършила ремонта на пътя край Своге

Pixabay
share

Изпълнителят на рехабилитацията на пътния участък в Искърското дефиле, където в събота стана тежката катастрофа, е една от фирмите на "Трейс груп холд". Председателят на Надзорния съвет на холдинга - професор Николай Михайлов, отрече  строителството на пътя да е основният виновник за катастрофата, предаде БНР.

Обектът в същината си е работен 2013 - 2014 год., а 2016- та година е приет с акт 16, въпреки че вече се експлоатирал от години. През последните години участъкът не е поддържан от "Трейс", заяви Михайлов.

Проектът за изпълнение е одобрен въз основа на заданието. Цялата техническа спецификация е одобрена от АПИ, включително типа на използвания асфалт и цената му. Обектът е втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване, уточни още представителят на изпълнителя. Той не можа да посочи фирмата - надзорник на обекта

Вече е изрязана плоча от асфалта на мястото, и е дадена за лабораторен анализ, който ще провери плътността и сцеплението. Обектът е втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване, заяви Николай Михайлов за програмата. При наклоните натоварването е още по-голямо.

От компанията изпратиха становище:

„Рехабилитацията на пътя е стартирана на 29 септември 2011 г. Ремонтните дейности включват реконструкция и рехабилитация на 23 кръстовища, пет тунела, два жп надлеза и 32 мостови съоръжения, възстановяване на пътната настилка и полагане на плътен асфалт по целия участък, допълнително монтиране и подмяна на предпазни съоръжения. Трасето преминава през 13 населени места. Цялостната рехабилитация на пътя е извършена съгласно проекта и Техническата спецификация. Изпълнението е по стандарта на инженерите консултанти FIDIC т.нар. Червена книга. По този стандарт изпълнителят е длъжен да съгласува всичко с инженера - британската международна инженерсно-консултантска компания „Mott Macdonald”, уточняват от компанията.

„Асфалтовите настилки са изпълнени през 2014 г. Това е и годината, в която пътят е пуснат за експлоатация. Това става две години преди формалното му приемане. Гаранционните срокове обаче започват да текат от датата на подписване на Акт 16, което се случи през 2016 г. През периода на приключване на дейностите от наша страна и издаване на Акт 16 пътят е експлоатиран за нуждите на населението от възложителя. Рехабилитацията е осъществена, без да бъде спирано движението по тежкото трасе. Как е поддържан пътят до издаване на акт 16 и в периода след това, ние не можем да вземем отношение. АПИ избира фирма, която да осъществява тази задача. Нашият ангажимент е единствено свързан с евентуални възможни дефекти – отговорност на изпълнителя, които се появяват по трасето в гаранционния двугодишен срок. За 4-годишния период установените такива не са съществени и/или възпрепятстващи или застрашаващи безопасността на движението. Изпълнителят е изпълнявал стриктно и безкомпромисно договорните си задължения”, посочват още от „Трейс Груп Холд“ АД.

„Длъжни сме да подчертаем, че цялото движение на тежкотоварни автомобили, след стартиране на ремонтите по АМ “Хемус“ се пренасочи през Искърското дефиле, което допълнително значително натовари въпросното второкласно трасе. По цялото трасе на второкласния път има поставена вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка, указваща ограниченията на скоростта и опасностите по старопланинския път съгласно нормативните изисквания за подобен тип път. Започнали сме задълбочена проверка на пълния набор комуникация с възложителя, инженер-консултанта и всички отговорни институции”, допълват от компанията.

Водещи новини

Още новини