Шефът на АПИ: Тежкотоварните автомобили не трябва да тръгват с летни и износени гуми

БНТ
share

Катастрофата на АМ Хемус се е случила преди снега и най-вероятно поради заспиване на шофьора. Тази катастрофа блокира двете платна на магистралата. Обръщането на 50 тонова композиция е изпитание. Не можеше да се предприемат мерки преди да дойдат от Агенция "Митници" и от Агенцията по приходите. При огромния брой ТИР-ове, които минават всекидневно, един е достатъчен да създаде ситуацията. Това заяви Председателят на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Дончо Атанасов в сутрешния блок на БНТ.

Тежкотоварните автомобили не трябва да тръгват с летни и износени гуми, видя се състоянието на гумите на обърналия се ТИР. Само вчера получихме 15 фалшиви сигнала за проблем по пътищата, с които изпращаме по минимум 20 машини, каза той.

Фирмите за поддръжка са в готовност, ние упражняваме контрол върху тях. Поддържането на Републиканската пътна мрежа е изпитание. Организацията е добра. Ако някъде има пропуски ще има санкци, но за сега нямаме оплаквания, допълни още инж. Атанасов.

В този момент има няколко ограничения за тежкотоварна атомобили, надявам се в рамките на днешния ден да се изчистят. Опасните места по Републиканската пътна мрежа се анализират по сериозен начин. Няма да има проблеми, когато тръгне ТОЛ системата, разкри Председателят на агенция "Пътна инфраструктура" .

Строителството на отсечката до Велико Търново на АМ "Хемус" ще е бързо, с това нямаме проблем. Но ние сме вързани с много ведомства. Едно ни позволяват, друго не. В момента, в който започнем строителство за 3 години ще сме довършили магистралите. Това ще струва минимум 2 милиарда лева, завърши инж. Дончо Атанасов.

Водещи новини

Още новини