В края на миналата година влязохте в остър спор с археолозите. Смятате ли, че те се опитват да навредят умишлено на строителството на магистралите. Използвахте думата "саботаж", защо?
"Тези магистрали не са планирани от вчера. Те съществуват още от 80-те години на миналия век." Това отговори на въпросите, зададени в сутрешния блок на БТВ министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
Пари не дължим, разплащали сме се, каза тя. "Моето притеснение, от една страна е, първо, да не платим два пъти – един път правим предварително проучване, втори път плащаме отново за археология. Факт е, че ние трябва да усвоим стотици милиони. От друга страна, обаче, ние виждаме как трябва да платим два пъти, как ние вече сме платили с ОП „Транспорт” трите ключови пътя, които строим, 11,8 млн. лв. са предоставени за археология. И в момента трябва да продължим да работим, тъй като излизат извънредно археологии”, обясни министър Павлова.
Надявам се, че през тази година магистрала „Тракия” реално ще е факт. Планираме до 1 юли да е готов и Лот 2, и Лот 3 и част от Лот 4 в частта до Петолъчката на Ямбол. Това е наш основен приоритет за това лято.
На магистрала „Хемус” се работи активно в участъка между Околовръстното на София и гара „Яна”. Напролет ще бъдат възстановени дейностите там, тъй като това е изключително важен участък. Друг участък от магистрала, по който се работи, е Шумен-Белокопитово, добави министърът. Магистрала „Хемус” остава основен приоритет за следващия програмен период, когато до Велико Търново ще бъде изцяло магистрала, от Велико Търново до Шумен ще бъде скоростен път.
Всеки може да кандидатства по програмата за по-евтино саниране на многофамилни жилища. Изплащат се 50% от разходите, документи се подават в миснистерството, каза още министър Павлова.
Фактите, а те са в сайта на ДНСК, говорят че са премахнати над хиляда и триста незаконни сгради, до края на тази година ще има още около 1500 сгради от незаконното строителство у нас. Десетте сгради на "Златна перла", включително, каза министърът на благоустройството. До лятото тези сгради ще бъдат премахнати. Най-много незаконни сгради, около 400, са в Бургас, отбеляза министър Павлова.
Практиката по дълбоководното заустване не е само в България, а навсякъде по света. И тъй като изграждането на една пречиствателна станция е сложен и скъп процес, дотогава ще имаме така нареченото дълбоководно заустване.