Всички акции за подпомагане на хората и доброволческите действия за възстановяване на щетите след тежкия инцидент в Хитрино ще се координират от Областния щаб за защита на населението при бедствия и аварии под ръководството на областния управител Донка Иванова.
На заседание на щаба беше решено всички доброволчески инициативи да са извършват след съгласуване с областния щаб с цел недопускане на хаос и инциденти. Това съобщиха от пресцентъра на областната администрация. Със заповед на областния управител Донка Иванова в община Хитрино беше обявено бедствено положение, което ще остане в сила до приключване на операцията по обезвреждане на цистерните.
Организирано е подпомагането на пострадалите с еднократна помощ от 325 лв., е съобщил на заседанието заместник-министърът на труда и социалната политика Ивайло Иванов. Днес до 17.00 часа ще работят службите на социално подпомагане в Шумен и Венец, разкрито е и гише в село Тимарево, където жителите на Хитрино могат да получат тези средства. Еднократната помощ в размер на 325 лв. се отпуска при инцидентно възникнали обстоятелства по реда на Правилника за прилагане на Закона за социалното подпомагане, уточняват от пресцентъра на администрацията.
Областният управител Донка Иванова е благодарила на всички, които до момента са изразили и продължават да имат готовност да се включат в доброволческите акциите и е обяснила, че това ще стане възможно след приключване на операцията по обезопасяване на дерайлиралите цистерни.
На този етап за нуждаещите се хора се събират минерална вода и трайни хранителни продукти, като за място за събиране на тази помощ е определена многофункционалната зала в село Венец. На по-късен етап, след като се обезопаси районът, ще бъде направена оценка на потребностите и ще бъдат обявени акции за събиране на дрехи и други стоки от първа необходимост. На всички жители на село Хитрино ще бъдат осигурени пакети с 10 вида хранителни продукти по Оперативна програма "Храни". Те ще бъдат раздадени след връщане на хората по домовете им, допълват от пресцентъра на администрацията.