Павлова: Доизграждането на АМ "Струма" трябва да бъде национална кауза

Булфото (архив)
share

Най-предпочитан и от гражданите, и от администрацията, и от експертите е вариантът за доизграждане на автомагистрала "Струма" в участъка през Кресненското дефиле, който предвижда строителство на ново трасе с двулентов път източно от дефилето през Стара Кресна до Симитли и използване на съществуващия сега път като еднопосочен двулентов път в другата посока от Благоевград към Кулата.

Това според министъра на регионалното развитие и благоустройството в оставка Лиляна Павлова е едно от важните заключения от представените и обсъдени днес в Благоевград резултати от социалогическо проучване на национално и регионално ниво на нагласите и очакванията на обществото по отношение на доизграждането на автомагистрала "Струма" в участъка през Кресненското дефиле - Лот 3.2, предвиден за финансиране със средства по Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" за периода 2014-2020 г.

Безспорни са нагласата и очакванията и на национално, и на регионално ниво на гражданите, че задължително този проект трябва да се осъществи и това трябва да стане, като се използват възможностите на европейското финансиране, каза Лиляна Павлова, коментирайки резултатите от представителното социологическо проучване. Важни са, по думите на Павлова, и притесненията, изразени от гражданите. "Първото, това безспорно е пътната безопасност. Това е най-натовареният участък от българската транзитна мрежа и участъкът с най-голяма концентрация на пътно-транспортни произшествия с най-много жертви.", посочи Павлова, цитирана от БТА. Хората, по думите й, не бива да се опасяват, че новият път, чието изграждане подкрепят, ще обслужва само транзитния и туристическия трафик. Те също ще могат пълноценно да го използват, защото проектите предвиждат необходимите пътни връзки до всички населени места, а не само за големите. По отношение на опасенията на местните хора от загуба на поминък тя посочи, че се предвижда обособяването на терени за пазари, тържища и заведения покрай магистралата.

Министърът се спря и на предимствата на варианта за разделено преминаване през Кресненското дефиле. "Той е фаворит, коментира Павлова, защото дава най-доброто съчетание между технически и технологични възможности за изпълнение, най-добри мерки от гледна точка на опазване на околната среда и, разбира се, отговаря на изискванията за това европейско финансиране, с което ние разполагаме, което е налично, но което ни е гарантирано с определени изисквания и най-вече - с определен срок."

Водещи новини

Още новини